وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت استفاده از روابط عمومی به عنوان یک فن، دانش و قلمرو اخلاقی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی را نمیتوان به شیوههای سنتی پیش برد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: انسانها شاکله فطری و اکتسابی دارند؛ شکل گیری شخصیت انسان ها نیز بر اساس این شاکلهها است؛ لذا متخصصان تعلیم و تربیت اصرار به بازگشایی مدارس دارند زیرا شاکله انسان و دانشآموز در مدارس شکل میگیرد.
وی با اشاره به این که جلوه مهم روابط انسانی چگونگی ارتباط و روابط عمومی است،افزود: با بررسی دین اسلام، عمق نگاه به انسان و روابط عمومی مشخص میشود. روابط عمومی حلقههایی دارد که باید مدنظر باشد.در فصل ۸ سند تحول بنیادین نیز وظایف روابط عمومی مشخص شده است؛ روابط عمومیها باید اطلاعات را شفاف به مردم اطلاع دهند.
وزیر آموزش و پرورش، به دیدگاه امام علی (ع) درباره موضوع روابط عمومی و ارتباطات اشاره کرد و گفت: ضروری است از روابط عمومی به عنوان یک فن، دانش و قلمرو مهم اخلاقی استفاده کرد. روابط عمومی باید مسائل را درست و در عین حال زیبا ترویج کند.
نوری استفاده از تکنیک و تاکتیک مطلوب را از ویژگیهای روابط عمومی دانست و افزود: روابط عمومی یک دانش است که لازم است یک فلسفه مشخص داشته باشد.
وی با اشاره به ارکان فرایند تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین ذکر شده است، تاکید کرد: معلم نقش بی بدیلی در نظام تعلیم و تربیت دارد اما فعالیت او باید با همکاری خانواده، حکومت، نهادهای غیردولتی و رسانه باشد.مفهوم جامعه شبکه ای برحضور همه افراد در همه جا دلالت می کند، همچنین باید از مفهوم رسانه ای شدن مراقبت کرد.
نوری با تاکید بر حفظ مرجعیت معلم، اظهار کرد: تنطیمگری، تسهیلگری، نظارت و ارزیابی وظیفه یک معلم است و با داشتن الگوهای شبکههای یادگیری میتوان این موضوع را هدایت کرد. حفظ ارزشهای اخلاقی از سوی روابط عمومی مهم است. برترینهای معلمان آنانی هستند که دانش تخصصی مقبول همراه با ارزش های اخلاقی را دارند.