مدیرعامل پیام رسان اجتماعی سروش پلاس گفت: فقط ۲۰ درصد از مصوبه سال ۹۶ شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام رسانهای داخلی اجرا و این بخش اجرا شده هم خیلی دیر اجرا شده است.
وی ایجاد سازوکار قانونی به عنوان ضمانت اجرای این گونه مصوبات را ضروری دانست و در خصوص عملکرد شبکههای پیام رسان داخلی گفت: با شناختی که از خودمان و دیگر گروههای پیام رسان دارم، نگاه اکثرشان به این حوزه، نگاه بلندمدت است آنها تمام تلاش شان را کردند که سرویس خوبی به مردم ارائه دهند.
وی افزود: تنها حوزهای که رقیب خارجی قدرتمند و باکیفیت دارد، شبکههای پیام رسان اجتماعی است؛ پیام رسانهای خارجی با ارائه سرویس رایگان، فضای بسیار سختی برای رقابت ایجاد کردند با این حال شبکههای داخلی، خیلی خوب توانستند در توسعه خدمات شان پایداری نشان دهند و حتی از بسیاری از پیام رسانهای خارجی برتر هستند.
مدیرعامل پیام رسان اجتماعی سروش پلاس گفت: مشکلی که برای پیام رسانهای داخلی وجود دارد این است که هر کسی از زاویهای، پیام رسانی جدید ایجاد کرده است، بدون آن که به دسته مشخصی از خدمات متمرکز شوند؛ همه شروع کردند به ایجاد پیام رسانهای عمومی و آن را توسعه دادند که این اشکال به جامعه پیام رسانهای داخلی باز میگردد.
آقای رحیمی همچنین درباره راهکار خروج از انفعال پیام رسانهای داخلی تاکید کرد: ما به مفاهمه عمومی با کاربران ایرانی نیاز داریم که بدانند اصلا چه نیازی به زیرساختهای عمومی وجود دارد؛ اگر اهمیت این موضوع برای کاربران داخلی مشخص نشود کار سخت میشود.
وی افزود: اگر ایمن بودن و پایداری خدمات در فضای مجازی را برای کاربران داخلی به اشتراک بگذاریم این مفاهمه برقرار خواهد شد.
آقای رحیمی گفت: فرض کنیم در حوزه کسب و کارهایی که در پیام رسانهای خارجی وجود دارد به هر علت، هر روز و مقطعی با قطع ارتباط مواجه شویم، اعم از این که علت قطعی، داخلی باشد یا خارجی در چنین شرایطی، سرویس خدمات، ناپایدار میشود.
مدیرعامل پیام رسان اجتماعی سروش پلاس تاکید کرد: اگر بخواهیم سرویس پایدار به کاربران ارائه دهیم مجبوریم روی پیام رسانهای ایرانی که توانمندی خوب و متنوعی دارند متمرکز شویم؛ هیچ راهی جز گفتگو و مفاهمه با کاربران ایرانی درباره این موضوع راهبردی وجود ندارد.