مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم گفت: راهبرد ما حمایت از انتشار کتاب هایی است که دغدغه ها و آسیب های اجتماعی را در زمینه های مختلف روایت کنند.
مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که میتوان در حوزه فرهنگ انجام داد، توجه بیشتر به موضوع کتاب و انتشار آن است تصریح کرد: باتوجه به اینکه سرانه مطالعه کشور بر اساس آخرین خبرها حدود ۱۷ دقیقه بوده و ایران نسبت به میانگین دنیا پایینتر است باید از کتاب و انتشار آن حمایت کرد.
وی گفت: تلاش میکنیم تا اقدامات خوب و مناسبی در حوزه انتشار کتاب داشته باشیم تا به رسالت اصلی خود برسیم.
مراد عنادی افزود: همه کتابهایی که در این موسسه به چاپ رسیده است در قالب روایت بوده و به صورت واقع گرایانه و آسیب شناسانه به مسائل اجتماعی میپردازد.
مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم گفت: باتوجه به وجود رسانههای نوظهور، انتشار کتابهای رسانهای به صورت ویژه در دستور کار این موسسه قرار گرفته است.
انتشار شش عنوان کتاب تا پایان سال ۱۴۰۰
مدیر انتشارات موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم در این نشست گفت: تلاش داریم تاپایان سال ۱۴۰۰، شش کتاب با عناوین، «چهره ماندگار»، «روایت بوموسی»، «در برابر داعش»، «روایت کسب و کار»، «استراتژی نهایی» و کتابی از احسان رضایی که عنوان آن هنوز نهایی نشده است چاپ و روانه بازار شود.
آقای مهدی قزالی به استقبال خوب مخاطبان به کتابهای منتشر شده از سوی انتشارات جام جم اشاره و عنوان کرد: کتابهای «رنجین کمان»، «چمدانهای باز» و «دوجان» بیشترین فروش را داشته اند به طوریکه چند روز پس از اولین انتشار، به چاپ دوم رسیدند یا در مرحله چاپ دوم هستند.
وی تصریح کرد: تلاش داریم تا یک سبد کتابخوانی به مخاطبان روزنامه جام جم ارائه شود.
مدیر انتشارات موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم گفت: یکی از مسائلی که در حوزه کتاب به آن توجهی نمیشود، گفتگوی بین ناشر و نویسنده است؛ موضوعی که اگرچه کمیت کتابها را پایین میآورد، اما کتابها از نظر محتوایی کیفیت بالایی خواهند داشت.
قزالی تاکید کرد: این موضوع یعنی گفتگوی بین ناشر و نویسنده، سرلوحه کاری ما شده تا بتوانیم بهترین آثار را به مخاطبان خود عرضه کنیم.