رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: توزیع متوازن مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استانها باید بر اساس آمایش دقیق سرزمین، صورت گیرد.
طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را توسعه کمی و کیفی فراگیرسازی دانست و گفت: هماهنگی بین بخشی بین ادارات آموزش و پرورش استثنایی و معاونتهای آموزش ابتدایی، تربیتبدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی از جمله الزامات گسترش رویکرد فراگیر سازی است.
وی افزود: حضور نمایندگانی از آموزشوپرورش استثنایی در کارگروههای مختلف حوزه ستادی و استانی بهویژه کمیته مستندسازی و رصد دقیق سیاستها و فعالیتهای وزارت آموزشوپرورش منجر به گسترش و کیفیتبخشی رویکرد فراگیر سازی خواهد شد.
حسینی خواستار پیگیری وضعیت نیروی انسانی در استانها شد و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان، سالانه ده درصد از ورودیهای آموزشوپرورش باید به آموزشوپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید بر پیگیری و رصد دقیق سهمیههای استانی اهتمام جدی داشته باشند.
طریفی حسینی یکی از سیاستهای جدی وزارت آموزش وپرورش را توسعه مشارکتها در همه ابعاد دانست و افزود: خیرین، دستگاههای اجرایی و نهادها ظرفیت بیبدیلی هستند که میتوان از این ظرفیت در مدرسهسازی و مدرسه یاری به نحو احسن استفاده کرد.
وی تصریح کرد: استفاده درست از ظرفیت شوراهای آموزشوپرورش منجر به گسترش مشارکت دستگاهها در نظام تعلیم وتربیت خواهد شد.
طریفی حسینی گفت: با رویکرد کیفیتبخشی به فعالیتها در آموزشوپرورش استثنایی، تنقیح سیاستها و مقررات حوزه آموزشوپرورش استثنایی از سطح ستاد تا مدارس در دستور کار قرار دارد.
وی با تقدیر از فعالیت معلمان و مدیران مدارس در ایام کرونا، گفت: مدیران مدارس با توجه به بازگشایی مدارس بهگونهای برنامهریزی کنند که با آموزشهای جبرانی و مکمل، عقبماندگی احتمالی دانشآموزان در حوزههای آموزشی و توانبخشی جبران شود.