رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت مسأله محور بودن پژوهش و لزوم شکلگیری نظام موضوعات پایاننامههای تحصیلات تکمیلی تأکید کرد.
وی به دستاوردهای مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، اشاره و تصریح کرد: بازنگری و به روزرسانی سرفصلهای درسی، راهاندازی سامانههای آموزشیار و پژوهشیار به منظور یکپارچهسازی مدیریت آموزش و پژوهش و فراهم کردن امکان برگزاری جلسات پیش دفاع و دفاع متمرکزاز جمله این دستاوردهاست.
رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به زمان و انرژی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی صرف پژوهشهای دانشگاهی میکنند، بهتر است که این پژوهشها از ابتدا برای حل نیازها و مسائل به روز جامعه و مشکلات کشور هدایت شوند تا در امر تولید دانش و دستیابی به اهداف کاربردیتر بتوان از نتایج این پژوهشها بهره برد.
مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر هم اسناد بالا دستی کشور را مرجع تغییر و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: باید با مرجعیت این اسناد، دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی سرآمد و پاسخگو در راستای تمدن نوین اسلامی تبدیل شود.
دکتر فاطمه حمیدی فر افزود: پایههای اصلی تفکر تعالی یعنی حکمیسازی، بومیسازی و بروزرسانی از سوی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تبیین شد و در تمام فرایندهای سیاستگذاری، تدوین و بازنگری برنامههای درسی و تأسیس رشتههای جدید مورد توجه قرار گرفته است.
در ادامه این نشست اعضای هیأت علمی در خصوص بررسی فرصتها و محدودیتها در نگارش نظام موضوعات پایان نامههای تحصیلات تکمیلی رشتههای هنر، معماری و شهرسازی به بحث، تبادل نظر و ارائه راهکارهای اجرایی پرداختند.
در جلسه «بررسی شیوه نگارش نظام موضوعات پایان نامههای تحصیلات تکمیلی رشتههای هنر، معماری و شهرسازی» به منظور تدوین نظام موضوعات پایاننامههای تحصیلات تکمیلی دکتر میثم چگین معاون مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، دکتر، ولی الله شالی مدیر دفتر گروه هنر و تعدادی از نمایندگان اعضای هیأتعلمی دانشگاه آزاد نیز حضور داشتند.