فناوری سفر شامل خودکارسازی سفر و فرآیندهای مرتبط، صرفهجویی در زمان، کاهش هزینهها و ایجاد یک تجربه سفر یکپارچهتر برای مصرفکنندگان است.
در نهایت، اهداف یا انگیزههای پیادهسازی فناوری سفر شامل خودکارسازی سفر و فرآیندهای مرتبط، صرفهجویی در زمان، کاهش هزینهها و ایجاد یک تجربه سفر یکپارچهتر برای مصرفکنندگان است. این فناوری را میتوان برای بهبود تجربه مشتری قبل، حین و بعد از سفر به کار گرفت.
چرا فناوری سفر برای مشاغل فعال در صنعت گردشگری و سفر مهم است؟
فناوری سفر میتواند به کسب و کارها کمک کند تا فرآیندهای خود را ساده کنند یا حتی فرآیندهایی را که به طور سنتی به مشارکت فعال انسان نیاز دارند، خودکار کنند. این به طور بالقوه میتواند به یک کسب و کار کمک کند تا نیازهای کارکنان را کاهش دهد، هزینهها را کاهش دهد و میزان درآمدی را که تولید میکند افزایش دهد و منجر به بهبود نتایج مالی شود.
علاوه بر این، فناوری میتواند از طریق بهبود دقت و راحتی به کسب و کارها کمک کند، در حالی که به طور همزمان به کاهش یا حذف خطای انسانی کمک میکند. با این حال، ضروری است که همیشه با آخرین روندهای فناوری گردشگری همراه باشید تا از بهترین راه حلها استفاده شود و سایر مشاغل مزیت رقابتی کسب نکنند.
چرا باید با آخرین روندهای فناوری گردشگری و سفر همراه باشید؟
کسب و کارها باید همیشه با آخرین روندهای فناوری سفر همراه باشند، زیرا رقبای اصلی شما نیز همین کار را خواهند کرد. این به این معنی است که اگر به آنها اجازه دهید فناوری جدید را در حالی که روی موفقیتهای خود هستید بپذیرند، مزیت قابل توجهی را برای آنها به ارمغان میآورید، و این به ویژه اگر این فناوری برای منفعت مشتریان طراحی شده باشد صادق است.
با ظهور روندها و تثبیت فناوری جدید، مشتریان شروع به انتظار سطح مشخصی از تجربه میکنند و راحتی مرتبط را میخواهند. اگر کسب و کار شما نتواند این انتظارات را برآورده کند، این احتمال وجود دارد که مشتریان احساس ناامیدی کنند. این میتواند به نوبه خود منجر به بررسیهای منفی و آسیب به شهرت شما شود.
در عین حال، همگام شدن با روندهای فناوری سفر و گردشگری نیز میتواند به کارمندان کمک کند و ممکن است استخدام را آسانتر کند، زیرا نامزدها مایلند با جدیدترین ابزار کار کنند، به خصوص اگر بتواند استرس را کاهش دهد.
کدام تحولات مسئول آخرین روندهای فناوری سفر هستند؟
یک روند را میتوان به عنوان یک توسعه کلی در یک زمینه خاص یا به عنوان یک تغییر کلی در رفتار تعریف کرد. در مهماننوازی، تعدادی از عوامل مسئول تغییرات در رفتار مصرفکننده هستند و بنابراین، مسئول بسیاری از روندهای فناوری سفر هستند که در حال حاضر مرتبطتر هستند.
فناوریهای نوظهور، از جمله جستجوی صوتی، واقعیت مجازی و افزوده، فناوری تشخیص چهره، و اینترنت اشیاء، منجر به استفاده از بلندگوهای هوشمند در هتلها، تورهای واقعیت مجازی از شرکتهای مسافرتی و روشهای جدید و یکپارچه برای چک کردن شده است. بدون نیاز به صف و صحبت با کارکنان پذیرش.
در زندگی شخصیمان، ما بهطور فزایندهای از پرداختهای بدون تماس، جستجوی صوتی و راهحلهای تلفن همراه استفاده میکنیم، بنابراین منطقی است که روندهای فناوری گردشگری از همین الگوی اساسی پیروی کرده باشند. همهگیری COVID-۱۹ همچنین به تسریع برخی از این رفتارها کمک کرد و در عین حال نیاز به راهحلهایی مانند تمیز کردن روباتها را افزایش داد.
روندهای کلیدی فناوری در صنعت گردشگری و سفر را کشف کنید:
روندهای فنی عمومی و مرتبط با کووید
ما جدیدترین روندهای فناوری در گردشگری و سفر را همراه با روندهای فناوری که به عنوان پاسخی به تغییر رفتار مصرف کننده به دلیل ویروس کووید عمل میکند، جمع آوری کردیم.
جستجوی صوتی و کنترل صوتی
تلفنهای هوشمند، بلندگوهای هوشمند و دستیارهای هوش مصنوعی همگی به افزایش ارتباط جستجوی صوتی تا آنجا که به روندهای فناوری در صنعت سفر مربوط میشود، کمک کردهاند. به طور خاص، تعداد فزایندهای از مشتریان سفر از جستجوی صوتی برای یافتن و رزرو بلیط هواپیما، اتاق هتل و تجربیات سفر استفاده میکنند.
بنابراین، بسیار مهم است که وب سایت خود را با در نظر گرفتن جستجوی صوتی طراحی کنید تا بتوانید از این روند سرمایهگذاری کنید.
علاوه بر این، کنترل صوتی نیز نقش رو به رشدی در تجربیات واقعی سفر ایفا میکند. در اتاقهای هتل، دستگاههای کنترلشده با صدا را میتوان برای کنترل روشنایی و گرمایش داخل اتاقها یا برای به دست آوردن اطلاعات توریستی بدون نیاز به صحبت با یکی از کارکنان استفاده کرد. این احتمالاً به گسترش در سایر زمینههای صنعت نیز ادامه خواهد داد.
رباتها
فناوری رباتیک یکی از هیجانانگیزترین انواع فناوری سفر است و به طور مداوم در حال پیشرفت است. برای مثال، در داخل هتلها، رباتها در نقشهای دربان مانند استفاده شدهاند که به استقبال مهمانان هنگام ورود و ارائه اطلاعات کمک میکنند. برخی از هتلها استفاده خود را بیشتر گسترش دادهاند و آنها را در نظافت و جابجایی چمدانها درگیر کردهاند.
در رستورانها، رباتها به طور بالقوه میتوانند نقشی در تهیه غذا و سرویس غذا داشته باشند. در فرودگاهها، میتوان از آنها برای شناسایی سلاحهای مخفی استفاده کرد، در حالی که برخی از سازندگان از روباتیک برای ایجاد کیف چمدانی استفاده میکنند که هوشمندانه شما را دنبال میکند. علاوه بر این، آژانسهای مسافرتی از رباتها برای غربالگری اولیه استفاده میکنند و زمان انتظار را برای مشتریان سازندهتر میکنند.
مانند بسیاری دیگر از روندهای فناوری در صنعت سفر، استفاده از رباتها در واکنش به کووید در واقع افزایش یافته است، به خصوص که آنها پتانسیل کاهش تماس انسان با انسان را دارند.
پرداختهای بدون تماس
یکی دیگر از اشکال مهم فناوری سفر، توانایی پذیرش پرداختهای بدون تماس است. این به شرکتهای مسافرتی اجازه میدهد تا پرداختها را بسیار سریعتر پردازش کنند، از جمله در شرایطی که مشتریان به پول نقد یا کارت اعتباری یا نقدی خود دسترسی ندارند. همچنین میتواند تجربه مشتری را افزایش دهد، زیرا باعث صرفه جویی در زمان میشود.
در دسترس بودن پرداختهای بدون تماس به عنوان یک راحتی شروع شد، اما در پی همهگیری ویروس کرونا به عنوان بخش کلیدی بازاریابی گردشگری ظاهر شد. با توجه به نگرانی مسافران در مورد شیوع ویروس، بسیاری از آنها تمایلی به پرداخت پول نقد ندارند. استفاده از پرداختهای بدون تماس تا حد امکان میتواند از کارکنان شما نیز محافظت کند.
واقعیت مجازی (VR)
واقعیت مجازی یک فناوری در حال ظهور در تعدادی از بخشهای مختلف بوده است، اما نقش آن در صنعت گردشگری بسیار مهم است. به هر حال، این امکان را برای مسافران فراهم میکند تا مکانهای دور را از آسایش خانه خود تجربه کنند و میتواند تفاوتی در تکمیل رزرو در نهایت باشد.
با استفاده از تورهای VR، مشتریان میتوانند همه چیز را از تورهای هتلها و رستورانهای مجازی گرفته تا مکانهای دیدنی، پارکهای ملی یا حتی فعالیتهای خاص تجربه کنند. تعامل و غوطه ور شدن همچنین میتواند به شما کمک کند تا یک مزیت رقابتی نسبت به رقبایی که هنوز از این نوع گرایشهای فناوری حداکثر استفاده را نمیکنند، داشته باشید. اکثر تورهای VR یا تورهای ۳۶۰ اکنون با مرورگرهای وب رایج سازگار هستند و میتوانند به کسانی که به دلیل کووید تمایلی به سفر ندارند کمک کنند تا مزایا را واضحتر ببینند.
رباتهای چت هوش مصنوعی
چت رباتهای مجهز به هوش مصنوعی میتوانند یکی از معقولترین سرمایهگذاریهای فناوری سفر باشند، زیرا این رباتهای چت میتوانند بدون توجه به در دسترس بودن کارکنان، پاسخهای سریع به سوالات را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در اختیار مشتریان قرار دهند. این میتواند برای برآورده کردن انتظارات فعلی در مورد خدمات مشتری ضروری باشد.
به طور معمول، این چت رباتها هنگام پاسخ دادن به سوالات رایج که دارای پاسخهای استاندارد هستند، در بهترین حالت خود هستند. با این حال، پیشرفت فناوری هوش مصنوعی به این معناست که چت رباتهای مدرن به طور مداوم بهبود مییابند، زیرا تعاملات بیشتری دارند. آنها همچنین میتوانند به ویژه در پاسخ به سؤالات مربوط به سیاستهای COVID و اقدامات ایمنی یا بهداشتی خوب باشند.
اقدامات امنیت سایبری
امنیت سایبری یک حوزه تمرکز اصلی برای کسانی است که در نقشهای مدیریت سفر هستند، زیرا شرکتهای این صنعت به طور فزایندهای در معرض خطر حملات سایبری هستند و همچنین در برابر نقض دادهها از انواع دیگر آسیبپذیرتر هستند. شرکتهای مسافرتی یک هدف اصلی هستند، زیرا افراد زیادی را استخدام میکنند و به دادههای مشتریان فراوانی دسترسی دارند.
برخی از بزرگترین تهدیدات در این زمینه شامل حملات فیشینگ و حملات باج افزار است، اگرچه اتکای مدرن به دادهها همچنین شرکتها را در معرض خطر خطای انسانی ناشی از کارمندان خود قرار میدهد. این نیاز به سرمایهگذاری در آموزش امنیت سایبری و راه حلهای سختافزاری و نرم افزاری مختلف برای ایمن نگه داشتن کسب و کار شما دارد.
همچنین رعایت آخرین مقررات و رعایت قوانین حفاظت از دادهها مهم است.
اینترنت اشیا (IoT)
یکی از هیجانانگیزترین روندهای نوظهور فناوری سفر، اینترنت اشیا (IoT) است که شامل اتصال مبتنی بر اینترنت بین دستگاههای روزمره است که به آنها امکان ارسال و دریافت دادهها را میدهد. در حال حاضر نمونههایی از نقش آن را در صنعت سفر و گردشگری میبینیم و این تنها در حال افزایش است.
به عنوان مثال، فناوری اینترنت اشیاء را میتوان در اتاقهای هتل مورد استفاده قرار داد تا دستگاهی را به مشتریان ارائه دهد که به همه چیز از چراغها، بخاریها و تهویه مطبوع متصل میشود و اجازه میدهد همه از یک مکان کنترل شوند. این در حالی است که در فرودگاهها میتوان کیفهای چمدانی را با سنسورهایی نصب کرد که هنگام عبور مسافران به آنها هشدار میدهد.
فناوری تشخیص
در نهایت، فناوری شناسایی به دلیل پتانسیل آن برای از بین بردن اصطکاک از خرید و ایجاد تعاملات یکپارچه، در این لیست از روندهای کلیدی فناوری جالب توجه است. این فناوری خود شامل تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره، اسکن شبکیه چشم و شناسههای بیومتریک مختلف است.
چنین فناوری در حال حاضر در برخی از هتلها استفاده میشود تا امکان دسترسی به اتاقها از طریق اثر انگشت یا امکان چکاوتهای نیمه بدون تماس را فراهم کند. با این حال، در آینده، امید میرود که این فناوری بتواند به مشتریان این امکان را بدهد که صرفاً با عبور از خروجی، هزینه وعدههای غذایی را در رستوران هتل پرداخت کنند.
واقعیت افزوده (AR)
واقعیت افزوده شبیه واقعیت مجازی است، اما شامل تقویت محیط واقعی یک فرد به جای جایگزینی آن است. یکی از مهمترین نکات مثبت این گرایش تکنولوژیکی این است که ارزانتر از VR است و کاربران فقط به یک گوشی هوشمند یا تبلتی نیاز دارند که به اینترنت دسترسی داشته باشد.
از طریق پوششهای گرافیکی، کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت میکنند میتوانند تجربه مشتری را تا حد زیادی افزایش دهند و اطلاعات ارزشمند یا حتی سرگرمی خالص را به مشتریان ارائه دهند. به عنوان مثال، برنامهها میتوانند به عکسها اجازه دهند از طریق فیلترها و جلوهها افزوده شوند. جزئیات مربوط به مقاصد محلی همچنین میتواند زمانی که مشتری تلفن هوشمند خود را به سمت آنها نشانه میگیرد، نمایش داده میشود و اطلاعاتی را در زمان دقیقی که مرتبطتر است ارائه میدهد.
هوش مصنوعی (AI)
به غیر از روباتها، هوش مصنوعی به روشهای دیگری نیز استفاده میشود. شاید واضحترین کاربرد در صنعت سفر و گردشگری برای اهداف خدمات مشتری باشد، زیرا چت باتها توانایی ارائه زمان پاسخ سریع به مشکلات یا پرسوجوها را دارند. همچنین قادر است به طور مداوم از تعامل با مشتریان بیاموزد.
علاوه بر این، هتلها و سایر شرکتهای فعال در صنعت گردشگری میتوانند از هوش مصنوعی برای مرتب سازی دقیق و مداوم دادهها استفاده کنند. میتواند در مورد عملکرد تجاری یا روندهای مرتبط با رضایت مشتری نتیجهگیری کند و حتی موجودیها را هوشمندانه مدیریت کند.
دادههای بزرگ
در مدیریت مدرن گردشگری، کلان داده یک واقعیت زندگی است و تقریباً همه شرکتهایی که موفق هستند از تکنیکهای جمعآوری دادههای خود استفاده میکنند. یکی از بزرگترین کاربردهای این دادهها، بهبود شخصیسازی است، شرکتهای مسافرتی از اطلاعاتی که جمعآوری میکنند برای ایجاد تنظیمات خاص در پیشنهادات خود استفاده میکنند.
یکی دیگر از کاربردهای ارزشمند دادهها، تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی کسب و کار است. به طور خاص، صاحبان هتلها میتوانند از دادههای بزرگ برای اهداف مدیریت درآمد استفاده کنند، از نرخهای اشغال تاریخی و سایر روندهای گذشته برای پیشبینی بهتر سطوح تقاضا استفاده کنند. زمانی که تقاضا قابل پیش بینی باشد، قیمتگذاری و استراتژیهای تبلیغاتی نیز میتوانند بهینه شوند.