شاید در نگاه اول، نمایشگاه مجازی کتاب یک فروشگاه فرهنگی به حساب بیاید، اما این نمایشگاه مانند نمایشگاههای حضوری کتاب، فعالیتهای ترویجی هم دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، از آن جمله میتوان به پویشهای مختلفی که در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شده است اشاره کرد.
آقای رمضانی مدیرعامل خانه کتاب درخصوص این پویشها میگوید: پویشهای نمایشگاه مجازی کتاب، ویژه ناشران و مخاطبان کتاب است. ناشران در این پویشها خریداران را به نمایشگاه دعوت میکنند و علاقهمندان کتابهایی را که خوانده اند در فضای مجازی تبلیغ خواهند کرد.
امسال در نمایشگاه کتاب، طبقه بندیهای موضوعی با دقت بیشتری صورت گرفته است به طوری که بخشی از نمایشگاه کتاب هم به کتابهای با موضوع حضرت زهرا (س) اختصاص دارد.
خانم جدلی عضو هیات امنای خانه کتاب ایران هم در این خصوص میگوید: ناشرانی که کتابهایی با موضوع ائمه اطهار (ع) ارائه کرده اند در نمایشگاه حضور فعالی دارند.
مجموعه نشستهای سرای اهل قلم که در پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی کتاب " دات آی آر " برپاست از دیگر برنامههای ترویجی کتاب است.
بازار خرید کتاب، در کنار این فعالیتهای ترویجی همچنان به صورت ۲۴ ساعته فعال است.
زمان برگزاری نمایشگاه سوم تا دهم بهمن اعلام شده است.