قائم مقام وزیر علوم در حوزه علوم انسانی گفت: نظام ارزشیابی در علوم انسانی باید بر اساس کارویژهها و ماهیت خاص آن باشد.
رییس مرکز پژوهشهای قرآنی و علوم انسانی کشور افزود: عمده انتقادها به آییننامههای موجود، از جمله آیین نامه ارتقای استادان، کمیت گرایی و همسان دیدن شیوه ارزشیابی و ارتقا با حوزه فنی مهندسی است که این امر موجبات خسارت برای حوزه علوم انسانی را فراهم آورده است.
قائم مقام وزیر علوم در حوزه علوم انسانی با اشاره به جایگاه علوم انسانی به عنوان علوم مرتبط با اداره جامعه، پر رنگ شدن نظریه پردازی و کیفیت گرایی به جای کمیت گرایی و مقاله محوری را جایگزین نظام فعلی سنجش و ارتقا دانست که این امر میتواند گام موثری در راستای جایگاه علوم انسانی باشد.
دکتر محمدجواد هراتی گفت: امیدواریم با تغییر آیین نامه ارتقا، گامهای بعدی برای تغییر در الگوهای سنجش در علوم انسانی برداشته شود.