مشترکان برق خانگی و سایر مصارف (تجاری) در فارس در برابر خسارتهای جانی و مالی ناشی از اختلال در شبکه برق، بیمه شدهاند.
حسین صالحی افزود: هر مشترکی که به دلیل قطع برق، نوسان ولتاژ و حوادث شبکه توزیع برق، با خسارتهای مالی و جانی مواجه شوند، میتوانند با ارائه مدارک و مستندات، نسبت به دریافت خسارت از بیمه اقدام کنند.
صالحی با بیان اینکه تنها گفت: این بیمه شامل همه مشترکان در نقاط شهری، روستایی و عشایر بوده و کل عرصه و اعیان و مشاعات واحدهای مسکونی و تجاری را در بر میگیرد.
او با یادآوری اینکه، خسارت تنها مربوط به مالک واحدهای تجاری و مسکونی نیست و اشخاص ثالث خسارت دیده را هم شامل میشود، گفت: براین اساس، افرادی که به واسطه اختلال در خدمات رسانی برق، دچار خسارت مالی یا جانی اعم از مصدومیت، نقص عضو و فوت شوند، امکان دریافت خسارت را خواهند داشت.
صالحی با بیان اینکه مشترکان برای دریافت خسارت باید به سایت بیمه، https://bime.tavanir.org.ir مراجعه و اطلاعات و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنند، گفت: کارشناسان بیمه بر اساس اطلاعات دریافتی از مشترک، نسبت به بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت اقدام خواهند کرد.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز خاطرنشان کرد: این بیمه تنها مربوط به انشعابهای قانونی است و انشعابهای غیرمجاز مشمول بیمه نخواهند بود.
او گفت: براساس تفاهمنامه مبادله شده با بیمه، پرداخت خسارت مالی شامل کل وسایل ثابت برقی نظیر تلویزیون، کامپیوتر، یخچال و. یا سیستمهای مورد استفاده در مشاعات ساختمان نظیر آسانسور، پله برقی و .. است.
صالحی با بیان اینکه در بیمه مشترکان، نوع تعرفه برق ملاک است نه میزان قدرت و آمپراژ برق دریافتی، گفت: سال گذشته ۴۷۰ مشترک نسبت به ثبت درخواست خسارت اقدام کردند و ۲۵۳ مورد از آنها منجر به پرداخت خسارت شده است.
معاون توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه تعداد از پروندهها به دلیل نقص مدرک، همچنان مفتوح و در انتظار تکمیل مدارک است، گفت: تعداد ۹۸ مورد از تقاضاها به دلیل تکراری بودن، مشترک غیرمشمول و. رد شده است.
صالحی با بیان اینکه مشترکان با تعرفههای صنعتی و کشاورزی مشمول این بیمه نیستند، اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز در تلاش است که این بخش از مشترکان را نیز در قالب بیمه مسئولیت مدنی، تحت پوشش قرار دهد.