مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران: عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی شبکه برق بالاسری خط پنج مترو درمحدود ایستگاه کرج تا هشتگرد در روزهای پنجشنبه ۲۳ و جمعه ۲۴دی و جمعههای یکم، هشتم و پانزدهم بهمن انجام نمیشود.
وی با اشاره به اینکه سرویس دهی از ایستگاههای گلشهر و محمدشهر انجام نخواهند شد گفت: سرویس دهی مترو بین ایستگاه تهران (صادقیه) تا ایستگاه کرج انجام میشود و با عنایت به هماهنگی انجام شده در کمیته فنی استانداری البرز مسافران ایستگاههای گلشهر و محمدشهر میتوانند برای رسیدن به ایستگاه متروی کرج از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر به خصوص اتوبوس استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه تصریح کرد: این پروژه به عنوان اولین پروژه اورهال شبکه برق بالاسری در خطوط ریلی و مترو در کشور محسوب میشود که با توجه به ویژگیها و حساسیتهای موجود، بدون ایجاد وقفه در عملیات بهره برداری از خط ۵ و در مدت زمان اندک و طی عملیات شب کاری و روزهای تعطیل انجام خواهد پذیرفت.
شایسته با تاکید بر اینکه خط ۵ متروی تهران و حومه یکی از مهمترین و اصلیترین راههای ارتباطی بین استانهای البرز و تهران محسوب میشود گفت: انجام عملیات تعمیرات و نگهداری و همچنین اورهال این خط علاوه بر حفظ زیر ساختهای موجود در جابجایی مسافر، نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی و مصرف سوخت خواهد داشت.
وی افزود: عملیات اورهال و نوسازی ۵۰ کیلومتر از شبکه برق بالاسری این خط در خطوط اصلی، خطوط شانت و خطوط کنارگذر ایستگاهها در قالب قراردادی توسط شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: تامین تمامی قطعات، یراق آلات، وایرهای مسی و همچنین سکسیونرهای مربوط به شبکه برق بالاسری خط ۵ متروی تهران و حومه و همچنین تامین تجهیزات، طراحی و احداث شبکه برق بالاسری خطوط (۱۴، ۱۵، ۱۶) پایانه مهرشهر کرج نیز تماماً برعهده و تعهد شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا است که با بهره مندی از دانش مهندسی مناسب نسبت به طراحی، مهندسی معکوس، ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز از سازندگان و تامین کنندگان داخلی بهره میگیرد.
شایسته با اشاره به اینکه پیش بینیهای لازم برای این کار در حال انجام است و طبق برنامه ریزی اولیه در هر روز ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر مورد بازسازی قرار خواهد گرفت تا طی یک سال ۵۰ کیلومتر انجام شود خاطرنشان کرد: ۸۹ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
گفتنی است خط ۵ متروی تهران و حومه به طول تقریبی ۶۲ کیلومتر به صورت دوخطه حدفاصلِ ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه هشتگرد با ۱۲ ایستگاه و ۲ مجموعه پارکینگ و ۱ مجموعه دپو تعمیرات میباشد و ظرفیت جابجایی روزانه دو هزار و ۵۰۰ مسافر را دارد.