با هدف تسهیل، تسریع و مدیریت خدماتِ قابل ارائه به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، طرح امداد هوشمند اجرا می شود.
کریم زارع، بررسی، به روز رسانی و صحت سنجیِ اطلاعاتِ فردیِ مددجویان را بخشی از مزایای این سامانه دانست و گفت: روش جمع آوری این اطلاعات، ابتدا بر اساس خوداظهاریِ مددجویان و پس از آن، با استفاده از اطلاعات سایر دستگاه ها از جمله تامین اجتماعی، بهزیستی و ثبت احوال است.
وی با تاکید بر اینکه پس از تکمیل اطلاعات، تمامی خدمات این نهاد در بستر سامانه امداد هوشمند و کارآمد (تحت وب) ارائه خواهد شد، افزود: در این سامانه، متقاضیان نیازمند می توانند برای دریافتِ خدمات مختلف، با ثبت کدملی، کدپستی، شماره همراه سرپرستِ خانوار در سامانه به نسانی: soha.emdad.ir اقدام کنند؛ همچنین، گزینه ای نیز برای کمکِ نیکوکاران پیش بینی شده تا خَیران بتوانند کمک های خود را طبق نیات خود به امداد پرداخت کنند.