از ابتدای سال تاکنون ۱۰هزار و ۴۱۸ نفر در استان خوزستان با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ در زمینههای مختلف تماس برقرار کرده و از خدمات این سامانه بهرهمند شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به خدمات روانشناختی صدای مشاور بهزیستی افزود: خط مشاوره ۱۴۸۰ در زمینه مشکلات خانوادگی، اختلال روانی، افسردگی، اضطراب و کودک در دوره شیوع کرونا تماسهای زیادی را پاسخگو بوده است.
علی حسن زاده افزود: مشاوره پیش از ازدواج، خیانت، بیکاری، تفاوتهای فرهنگی، اعتیاد، اضطراب و استرس ناشی ازکرونا و مشکلات تحصیلی فرزندان در رابطه با آموزش آنلاین علت بیشترین تماسها با سامانه صدای مشاور بهزیستی خوزستان میباشد.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان این که خط ۱۴۸۰ در سه زمینه راهنمایی، ارجاع و مشاوره فعالیت میکند گفت: صدای مشاور خدمات مشاوره ایی روانشناسی را به صورت رایگان حتی در روزهای تعطیل ارائه میکند.
وی ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده خدمات دریافت کردند و در صورت نیاز به مراکز مشاوره، روانپزشک و یا خدمات اورژانس اجتماعی ارجاع داده شدند.
حسن زاده با اشاره به پیامدهای ناشی از کرونا که منجر به مشکلاتی، چون استرس، افسردگی، مشکلات خانوادگی واقتصادی شده است بیان کرد: از آغاز پاندمی کرونا خط مشاوره ۱۴۸۰ تعداد یک هزار و ۵۲۱ مورد تماس در رابطه با مشکلات بوجود آمده ناشی از کرونا را پاسخگو بوده است.
وی افزود: در دوره شیوع کرونا مشاوره برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از این بیماری همچنین کنترل شرایط افسردگی ناشی از فوت در اثر این بیماری افزایش یافته است.
۱۴۸۰ یک خط تلفنی مشاوره تخصصی است که کارشناسان در حوزههای مختلف به تماس گیرندگان مشاوره ارایه مینمایند.
بیشتر بخوانید : نماد طرحی برای مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی
ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، از مهمترین اهداف راهاندازی این سامانه است.