عضو شورای شهر تهران: در تهران ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر داریم که از پلاسکو هم بحران آفرینتر است.
وی افزود: هدف از این روز یادآوری و بزرگداشت آن و جلب نظر به مخاطرات عمومی و پدیدههای طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از آن است.
پیرهادی همچنین در خصوص حوادث تاسف آور هفته گذشته اظهار داشت: رعایت اصول ایمنی به منظور صیانت از جان انسانها و حفظ، نگهداشت، بهینه سازی و توسعه تجهیزات و ماشین آلات از موضوعهای مهمی است که همواره به آن توصیه شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مقررات و ضوابط سختی در تمام دنیا برای رعایت این موارد به مرحله اجرا درآمده است.
وی گفت: به عنوان نماینده مردم شریف تهران هر ساله باید شاهد چه تعداد حادثه باشیم تا تغییر نگرش مدیریتی و کلان از رویکرد مدیریت بحران به رویکرد پیشگیرانه و کنترل هرگونه عوامل خطر آفرین باشیم و مدیریت خطر در اولویت برنامههای مسئولین اجرایی قرار گیرد؟
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امروز به این ۱۲۹ ساختمان توجه نکنیم یک حادثه و یک بحران دیگر به وقوع خواهد پیوست و نمیتوانیم جلوی آن را بگیریم.
پیرهادی با بیان اینکه امروز باید به این موضوع فکر کنیم و فردا دیر خواهد بود، گفت: اگرچه شهرداری تهران متولی این موضوع نیست، اما واقعیت این است که در تهران ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر، ۳۵۰۰ ساختمان پرخطر و ۲۳ هزار و ۱۸۹ ساختمان میان خطر وجود دارد.
وی تاکید کرد: اگر تمامی دستگاهها برای این موضوع، فکر نکنند شاهد صدمات جبرانناپذیر خواهیم بود.
خرید ۶۳۰ واگن مترو را پیگیری کنید
عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران از شهردار خواست خرید ۶۳۰ واگن مترو را که از گذشته معطل مانده است، پیگیری کند و گفت: تخصیص بودجه مناسب و فوری برای بازآماد قطارهای مترو در ماههای باقی مانده سال در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا نادعلی در تذکری که در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران قرائت کرد، اظهار داشت: نظر به اهمیت خطیر و نیاز فوری برای رسیدگی به توان خدمترسانی متروی تهران به شهروندان عزیز و عدم نوسازی و تجهیز مناسب این ناوگان در طول سالهای گذشته و شدت فرسودگی آن و عدم امکان مناسب برای تعمیرات و پشتیبانیهای بهروز تردد قطارها و خدمات وابسته به آن، مستدعی است با هماهنگی شورای اسلامی شهر، هم در این ماههای باقیمانده سال جاری، تخصیص بودجه مناسب و فوری برای این امر در نظر گرفته شود و هم در بودجه سال ۱۴۰۱ در صدر اولویتهای بودجه، برای اینموضوع تمهید و پیشبینی صورت پذیرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به محدود بودن ظرفیت بازسازی و تامین قطعات مترو در حال حاضر و با عنایت به اینکه از روزی که پیش پرداخت آن قرارداد صورت بگیرد تا ورود اولین واگن به کشور، تقریبا دوسال طول میکشد، لازم است تا هر چه سریعتر این پیش پرداخت تسریع شود.