مشکلی اصلی جاده اهواز - خرمشهر در عین ترددهای بی شمار ، کم عرض بودن آن است.
سرهنگ رضا دولتشاهی مشکل کنونی این جاده را همانند جاده ایذه-دهدز، کم عرض بودن آن عنوان و بیان کرد: در گذشته افراد محلی از این جادهها استفاده میکردند و شاید سالهای قبل جوابگوی تردد بود اما هم اکنون افزایش تردد کاروانهای راهیان نور، همایش بزرگ اربعین حسینی، فعالیت شرکتهای صنعتی و تولیدی، فعالیت پایانه مرزی چذابه در زمینه صادرات و تجارت، گمرکات و… سبب شده ترددها افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی با بیان اینکه به رغم موارد مذکور اما همچنان وضعیت جاده هیچگونه تغییری نداشته است، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۹ قراردادهایی به منظور اجرای پروژههای راهسازی منعقد شد ولی تاکنون هیچکدام از آنها عملیاتی نشدند.
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به عملیات خاکریزی در ابتدای جاده اهواز-خرمشهر تصریح کرد: به گفته مسئولان زیربط به دلیل نبود اعتبارهای لازم، پروژه پس از گذشت سالهای متمادی عملیاتی نشد و شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم.
وی، اجرای پروژه راهسازی در محور اهواز-خرمشهر را منوط به عزم و اراده ملی دانست و ادامه داد: حدود ۲۰ روز قبل نکات و هشدارها در خصوص وضعیت جادهها به ویژه این محور در شورای راهبری به استاندار ویژه خوزستان ارائه دادیم زیرا شاهد افزایش چشمگیر حوادث رانندگی هستیم.
وقوع حادثه مرگبار صبح روز شنبه، چهارم دی ماه سال جاری در محور اهواز-خرمشهر از جمله حوادثی است که سبب کشته شدن ۱۰ نفر از کارگران و مصدوم شدن ۱۳ نفر دیگر شد و خانوادههای زیادی عزادار شدند.
بیشتر بخوانید:
افزایش ۳۰۰ درصدی فوتی ها در جاده خرمشهر - اهواز