معاون فناوریهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ارائه خدمات هرچه بیشتر مالیاتی به صورت الکترونیکی، گامی به سوی تحقق دولت الکترونیک و رضایتمندی شهروندان است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از رسانه مالیاتی ایران، آقای هادی خانی اظهار داشت: از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک، مجموعهای از خدمات مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان بطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه میشود که از جمله این خدمات میتوان به پرونده الکترونیک مودی، فرایند کامل پرداخت مالیات بر نقل و انتقال املاک، فرایند کامل پرداخت مالیات بر اجاره املاک و مستغلات و همچنین ارائه گزارش وضعیت بدهکاری مالیاتی و ممنوع الخروجی اشاره کرد.
هادی خانی در خصوص پرونده الکترونیک مودی گفت: در قالب این سامانه، مودیان قادر خواهند بود در هر زمان و مکان، اظهارنامههای تمامی منابع مالیاتی، کلیه اطلاعات مرتبط با پرداختهای انجام شده، اطلاعات ثبتنامهای انجام شده، خلاصه تمامی پروندههای مالیاتی مودی، تمامی قبوض مالیاتی صادره، اوراق تشخیص، قطعی و آرای هیاتهای مرتبط با پرونده، دعوت به هیات و ارائه انواع اظهارنامههای فصلی و سالانه در قالب پنجره واحد خدمات مودیان را مشاهده نمایند.
معاون فناوریهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: با الکترونیکی شدن خدمات مالیاتی، ارتباط مودیان با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش یافته و شهروندان در یک بستر سریع، قابل اطمینان و بدون پیچیدگیهای مرسوم، از آخرین وضعیت پرونده مالیاتی خود و سایر خدمات الکترونیک مالیاتی بهرهمند خواهند شد که این امر منجر به افزایش رضایتمندی مودیان، ارتقای سلامت نظام اداری وکاهش مصرف کاغذ خواهد شد و توسعه این خدمات الکترونیک همچنان در دستور کار قرار دارد.