طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی ۶ معلم مازندرانی، امسال به مرحله کشوری راه یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران در آیین تجلیل از پژوهشگران فرهنگی و دانش آموزان برتر مسابقات علمی و پژوهشی شهرستان آمل گفت: امسال طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی ۶ معلم مازندرانی از میان ۷۵ معلم پژوهشگر در دبیرخانه طرحهای پژوهشی اداره کل آموزش وپرورش استان برگزیده شده، به مرحله کشوری راه یافته است.
علی سهرابی با اشاره به ارسال بیش از ۸۰۰ طرح منتخب معلمهای پژوهشگر ازشهرستانهای مازندران به این دبیرخانه افزود: از این تعداد ۱۹۰ طرح برتر با نظر گروه ارزیابی، داوری شد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران، برضرورت تحقیق و پژوهش درطرحهای مختلف پیش ازاجرا تاکید کرد و گفت: سهم پژوهش و تحقیقات در طرحهای کلان کشور، کمتر از نیم درصد بوده، اما این میزان درکشورهای در حال توسعه برای طرحهای آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و ... بیش از ۱۰ درصد است.
بیشتر بخوانید: تشکیل مجمع پژوهشیاران آموزش و پرورش مازندران
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل هم در این همایش افزود: پرسشگری، پژوهش و باروری اندیشهها جزء لاینفک شغل معلمی بوده و معلم پرسشگر دانش آموزانی متفکر، نقد کننده و بالنده تربیت میکند.
عباس مرزبند، با بیان اینکه کارآمدی بیشتر، توجه به پژوهش در حوزه آموزش و پرورش، بخش اقدام پژوهی و درس پژوهی مورد تاکید جدی است گفت: افزایش مهارتهای معلمها در زمینه دسترسی منابع، استفاده منابع پژوهشی در امر تعلیم و تربیت، ایجاد فرصتهای یاددهی و یادگیری در کلاس درس، تربیت دانش آموزانی پژوهش گر و پرسش گر را به دنبال خواهد داشت.