آزادسازی حدود ۲هکتار از زمینهای زراعی برای اجرای طرح پل فرح آباد-گهرباران با اعتراض کشاورزان منطقه همراه شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، ۱۰سال قبل اجرای طرح پل و راه فرح آباد-گهرباران آغاز شد و قرار شد با تکمیل این طرح مسیر دسترسی به گهرباران تا ۲۰کیلومتر نزدیکتر شود.
مسیر گهرباران از راههای فرعی و بین مزارع ۲هکتار زمین زراعی روستاهای سوته و پنبه چوله انجام میشود که با اعتراض تعدادی از کشاورزان همراه شده است.
مدیر آب منطقهای شهر ساری گفت: آزادسازی این زمینها برای کمک به رفع بهانههای اداره راه و شهرسازی و تسریع در اجرای طرح پل میان گذر فرح آباد و گهرباران بوده است.
هاشمی با بیان اینکه عملیات راه سازی بدون هماهنگی در منطقه اجرا نشده است افزود: مهرماه امسال قبل از آغاز کشت گندم تذکرهای شفاهی و کتبی به گندمکاران منطقه داده شد و با حکم دادستانی عملیات راه سازی آغاز شد.
او گفت: کشاورزان معترض میتوانند با ارائه اسناد مالکیت به مراجع قضایی استان مراجعه کنند و پیگیر حقوق خود باشند.
بنیامین مرشدی گزارش میدهد
فاطمی شهردار فرح آباد با بیان اینکه مردم منطقه فرح آباد قطعا با اصل طرح پل فرح آباد-گهرباران موافقند و میدانند که راه اندازی آن موجب شکوفایی و رونق منطقه میشود، گفت:تاخیر در احداث این پل و بازگشایی مسیر بدون هماهنگی کشاورزان منطقه موجب نارضایتی آنها شده است.
او گفت:کشت گندم به عنوان رزق و روزی مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و متاسفانه بدون شناسایی مردم و کشاوزان منطقه و جلب کردن رضایت آنها این کار در حال انجام است.
فاطمی با بیان اینکه متولی امر وزارت راه است، گفت: مطابق استعلامی که از اداره آب شد قسمتی از این زمینها بستر رودخانه تجن بوده که در سال ۱۳۴۶ به دلیل خطراتی و تخریب جاده مسیر آن را تغییر و مسیر تجن به حالت فعلی درآمد.
او گفت:کشاورزان منطقه از قبل هم در مجاورت رودخانه قبلی کشت میکردند و پس از متروکه شدن این قسمت از تجن از سال ۱۳۴۶ هم در حال کشت هستند.
شهردار فرح آباد گفت: کشاورزان منطقه هیچ معوضی را در قبال این زمینها چه پولی و چه معوض زمین دریافت نکرده اند.
فاطمی گفت:علت احداث این پل ارتباط شرق استان به غرب و تکمیل جاده ترانزیت بین بندر امیرآباد و فریدونکنار است که دهها کیلومتر از مسیر را کوتاه میکند.