عملکرد و اقدامات دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت تعاون در دولت سیزدهم اعلام و تاکید شد؛ پاسخگویی ۸۲ درصدی به درخواستهای مردمی و پیگیری راه اندازی سامانه سوت زنی از مهمترین کارها بوده است.
بر اساس این گزارش، ۱۲۸۰ شکایات و درخواستهای مردمی بررسی و ۸۲ درصد آن پاسخ داده شد، بسط و توسعه سامانه پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ برای پاسخگویی و راهنمایی سریع تماس گیرندگان در حوزههای مختلف و ابلاغ دستورالعمل ارتباط مردمی به حوزههای ستادی و اجرایی در مورد سفرهای رئیس جمهور و نظارت و رصد بر این فرایند از دیگر اقدامات این دفتر محسوب میشود.
در بخش ارزیابی عملکرد نیز میتوان به ارائه چالشهای پیش روی نظام ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی برای بهینه سازی فرایند ارزیابی عملکرد، تهیه و تدوین شاخصهای پیشنهادی مرتبط با محور شفافیت و تعارض منافع به سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره کرد.