شرایط تردد خودروهای عبوری جاده هراز از مسیر فرعی بالادست سد هراز آمل با حضور مسئولان استانی و شهرستان بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، بعد از اجرایی شدن سد مخزنی هراز در کیلومتر ۲۲شهر آمل در جاده هراز، حدود ۹کیلومتر از این جاده در دریاچه این سد قرار میگیرد.
به همین منظور ساخت جاده جایگزین به طول ۱۱کیلومتر از چند سال گذشته توسط شرکت آب منطقه ای، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جادهای استان شروع شده و تاکنون حدود ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار شهرستان آمل در خصوص برگزاری این نشست در فرمانداری و نیز محل جاده جایگزین گفت:تا تکمیل جاده اصلی ۱۱کیلومتری بالادست سدهراز، یک جاده فرعی به طول ۴کیلومتر برای کاهش حجم ترافیک و نیز هدایت تردد خودروها برای تسریع در ساخت سد ساخته شده و آماده بهره برداری نهایی شد.
علیرضا شریعت افزود: وجود برخی الزامات که خواست پلیس از اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوده که انتظار بوده هرچه سریعتر برطرف تا شرایط تردد برقرار شود.
فرمانده انتظامی مازندران هم پس از بازدید از مسیر فرعی جایگزین جاده اصلی بالادست سد هراز گفت: الزماتی که پلیس تاکید به اجرای آن در جاده دارد، برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت کاربران جاده در حین تردد در این مسیر است.
سردار میرزایی افزود: شرایط این جاده ۴کیلومتری به صورتی است که در شرایط فعلی امکان تردد کامیون و اتوبوس وجود ندارد که باید تدابیر ویژه آن نیز اندیشیده شود.
اوگفت: کمیسیون مربوطه استانی تصمیم نهایی خود را برای تردد جاده اعلام و الزمات هم حتی تا فردا انجام شود، پلیس هم منعی برای تردد و کاهش دغدغههای مردم نخواهد داشت.
یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران نیز با بیان اینکه جاده جایگزین سد هراز با ۳۰درصد پیشرفت در حال اجرا است، گفت: برای اجرای این طرح امسال ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
ساخت جاده جایگزین سد هراز و ایمنی تونل براساس استانداردهای وزارت راه و شهرسازی ساخته میشود.
سد هراز در ۲۰کیلومتری جنوب شهر آمل بر روی رودخانه هراز به ارتفاع ۱۵۰متر در دست اجرا است که هم اکنون ۴۰درصد عملیات اجرایی آن انجام شد.
مهدی غلامی گزارش می دهد