استاندار قزوین از مدیران آموزش و پرورش استان خواست، به موضوعهای تحقق عدالت اجتماعی و چرایی کاهش پیشرفتها در المپیادهای علمی، توجه کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش با دو دستور کار بررسی مصوبات و
اعلایی، استاندار قزوین با بیان اینکه بخشی از مشکلات آموزش و پروش از مسائل اقتصادی نشأت گرفته و بخش دیگری هم ناشی از رفتارهای مدیریتی ما در گذشته است، گفت: توفیقات ناشی از عمکلرد صحیح و ناکارآمدی و ضعف هم ناشی از سوء مدیریت ماست.
استاندار قزوین با بیان اینکه پرورش، قطعاً یکی از مطالبات مردم از دولت سیزدهم است، افزود: تحقق عدالت اجتماعی و چرایی کاهش پیشرفتها در المپیادهای علمی، از جمله موضوعهای مهمی است که باید به آن توجه شود.
اعلایی با اشاره به اینکه استان قزوین جزء ۱۰ استان اول کشور در زمینه استفاده از مواد مخدر است تصریح کرد: والدین و خانوادهها باید به موضوع مصرف مواد مخدر بسیار توجه کنند.
وی افزود: جامعه فرهنگی ما باید در انتخاب مدیران دلسوز و علاقمند به کار در آموزش و پرورش، برای سپردن مسئولیت مدارس به آنها بسیار دقت کنند.
استاندار قزوین درباره تأمین مالی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) گفت: در این زمینه با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تا حد امکان همکاری لازم را خواهیم کرد.
وی افزود: مولد سازی داراییهای آموزش و پروش، باعث تولید ثروت و زیباسازی فضاهای شهر میشود.
اعلایی به شهرداری و شورای شهر توصیه کرد در حوزه تغییر کاربری ها، فضاهای آموزشی و مدارس را در اولویت خود قرار دهند.
اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، در ردیف ۱۰ اداره برتر کشور
اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه شورای آموزش پرورش استان در سال ۹۹ برترین شورا شد و مقام اول بین مراکز ۳۲ گانه آموزش و پرورش کشور را از آن خود کرد، گفت: توسعه رشتههای فنی و حرفهای و کارو دانش، پیگیری جدی سنجش و چاقی دانش آموزان، اجرای طرح هدایت و تهیه تبلت بدای بیش از ۲۳ هزار دانش آموزان کم بضاعت با کمک و جلب خیران که امروز کمتر از ۴ هزار عدد باقی مانده است، از جمله علل موفقیتها کسب مقام و نتایج حاصل شده بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اسفند سال ۹۸ اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین رتبه ۲۱ کشور بود، اما امروزه در همه زمینهها جزء ۱۰ استان برتر کشور است.
اصغری تصریح کرد: برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) به عنوان یکی از برنامههای تحولی در زمینه پیشگیری کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، فرایند جامعی از شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی را شامل میشود.
وی افزود: خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰ برای تحقق نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان راه اندازی شده است.
به گفته اصغری، ۹ دستگاه عضو شورای آموزش و پرورش استان قزوین هستند و از مجموع ۱۱۷ مصوبه در شورای آموزش و پرورش استان، تا کنون ۸۲ مصوبه آن اجرایی شده و ۳۵ مصوبه نیز در دست پیگیری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تأمین ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع فضا که قابلیت تغییر کاربری داشت برای توسعه آموزش و پرورش از دیگر علل کسب موفقیت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین است.
اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، در ردیف ۱۰ اداره برتر کشور
اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه شورای آموزش پرورش استان در سال ۹۹ برترین شورا شد و مقام اول بین مراکز ۳۲ گانه آموزش و پرورش کشور را از آن خود کرد، گفت: توسعه رشتههای فنی و حرفهای و کارو دانش، پیگیری جدی سنجش و چاقی دانش آموزان، اجرای طرح هدایت و تهیه تبلت بدای بیش از ۲۳ هزار دانش آموزان کم بضاعت با کمک و جلب خیران که امروز کمتر از ۴ هزار عدد باقی مانده است، از جمله علل موفقیتها کسب مقام و نتایج حاصل شده بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اسفند سال ۹۸ اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین رتبه ۲۱ کشور بود، اما امروزه در همه زمینهها جزء ۱۰ استان برتر کشور است.
اصغری تصریح کرد: برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) به عنوان یکی از برنامههای تحولی در زمینه پیشگیری کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی، فرایند جامعی از شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی را شامل میشود.
وی افزود: خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰ برای تحقق نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان راه اندازی شده است.
به گفته اصغری، ۹ دستگاه عضو شورای آموزش و پرورش استان قزوین هستند و از مجموع ۱۱۷ مصوبه در شورای آموزش و پرورش استان، تا کنون ۸۲ مصوبه آن اجرایی شده و ۳۵ مصوبه نیز در دست پیگیری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تأمین ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع فضا که قابلیت تغییر کاربری داشت برای توسعه آموزش و پرورش از دیگر علل کسب موفقیت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین است.