اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام فوت و فنهای خاص خود را دارد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام فوت و فنهای خاص خود را دارد. محتواهای ویدیویی اکنون یکی از پرطرفدارترین انواع محتوا به حساب میآیند. برای آنکه بتوان کیفیت ویدیوهای اشتراکی در اینستاگرام را بهبود داد، باید برخی نکات را رعایت کرد. سایز ویدیو اینستاگرام، فرمت، حجم، رزولوشن و افقی یا عمودی بودن آن از مواردی هستند که باید به آنها دقت شود.
با وجود آنکه اینستاگرام در ابتدا کار خود را به عنوان پلتفرمی برای انتشار عکس شروع کرد، اما به مرور امکان درج ویدیو نیز به آن افزوده شد. ویدیوها نیز همانند تصاویر در سه قالب لنداسکیپ (افقی)، پرتره (عمودی) و مربعی انتشار مییابند. تفاوتی در نسبت ابعاد آنها با آنچه که برای تصاویر اعلام شده است، وجود ندارد. اما با اینحال، برخی ملاحظات را باید در ضبط یا اشتراک ویدیوها رعایت کرد.
برای مثال، بسیاری از گوشیها، قابلیت فیلمبرداری را در حالت مربعی ندارند و اغلب ویدیوها با توجه به نحوه در دست گرفتن گوشی، با نسبت ابعاد ۹:۱۶ یا ۱۶:۹ ضبط میشوند. برای ثبت ویدیوهای مربعی دو راه استفاده از گوشیهای مجهز به این قابلیت یا استفاده از نرمافزار ویرایش ویدیو وجود دارد. فقط از این دو طریق است که میتوان ویدیوهای مربعی متناسب با استاندارد اینستاگرام را به اشتراک گذاشت. ویدیوهای لنداسکیپ نیز که با نسبت ابعاد ۱۶:۹ ضبط میشوند، در نهایت با یک پیسکل کاهش، به ۱۰۸۰ در ۶۰۷ خواهند رسید که البته این تفاوت به چشم نخواهد آمد. در اشتراک ویدیوهای پرتره نیز اینستاگرام، بخش کوچکی از قسمتهای بالایی و پایینی ویدیو را حذف یا به اصطلاح کراپ میکند و به اشتراک میگذارد.
بهترین فرمت برای درج ویدیو به عنوان پست و استوری در اینستاگرام، فرمت MP4 است. چنانچه ویدیو اینستاگرام دارای مشخصات زیر باشد، کیفیت محتوا افزایش مییابد:
معمولا انتشار پستهای ویدیویی اینستاگرام چالشهای خاص خود را دارند. بنا بر اعلام اینستاگرام، برای آنکه ویدیوهای درج شده در این پلتفرم با بالاترین کیفیت نمایش داده شوند، باید پیش از پست کردن ویدیوها آنها را بهینه کرد. برخی نکاتی که پیش از پست کردن ویدیو در اینستاگرام باید به آنها توجه کنید عبارتند از:
در برخی روشهای انتقال فایل، به خصوص هنگام آپلود ویدیو از طریق موبایل، ویدیوها پیش از ارسال فشرده سازی و بهینه میشوند و این باعث افت کیفیت ویدیو میشود. برای داشتن ویدیویی با حداکثر کیفیت ممکن، حتما از یک دوربین باکیفیت و یک اینترنت پرسرعت استفاده کنید.
گاهی کاربران اینستاگرام دوست دارند ویدیوهای بیش از یک دقیقهای را در صفحات خود به اشتراک گذارند، درحالیکه درحالت عادی، سقف زمانی ویدیوهایی که قرار است در قالب یک پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شوند ۶۰ ثانیه معادل یک دقیقه است. برای اشتراک گذاری ویدیوهای طولانی دو راه وجود دارد؛ یا باید ویدیوی موجود را به چندین ویدیوی یک دقیقهای برش زد و به صورت آلبومی منتشر کرد یا باید آن را به صورت IGTV به اشتراک گذاشت.
در این روش باید ویدیوی طولانی را با اپلیکیشنها یا نرم افزارهای ویرایش ویدیو به چندین ویدیوی یک دقیقهای تقسیم کرد و سپس با ترتیب مشخص و در قالب یک آلبوم اینستاگرامی به اشتراک گذاشت. از این روش برای اشتراکگذاری ویدیوهای تا ۱۰ دقیقه میتوان استفاده کرد. از معایب این روش آن است که به جای نمایش تعداد بازدید ویدیو، تعداد لایکهای آن نمایش داده خواهد شد.
روش دوم برای اشتراک گذاری ویدیوهای طولانی در اینستاگرام، استفاده از قابلیت تلویزیون اینستاگرامی یا IGTV است. این روش در مقایسه با روش اول جدیدتر است. با قرار دادن ویدیوها در قالب IGTV میتوان حتی ویدیوهای بیش از ۱۰ دقیقه را نیز به اشتراک گذاشت. سقف زمانی ویدیوهای IGTV یک دقیقه است. با استفاده از روش اشتراک گذاری ویدیو در IGTV، مخاطبان میتوانند بدون هیچ وقفهای ویدیوی مورد نظر را تماشا کنند. همچنین علاوه بر نمایش تعداد بازدیدها، تعداد لایکهای ویدیو نیز میتواند نمایش داده شود.
تلویزیون اینستاگرام موسوم به IGTV توانست به سرعت خود را در دل کاربران جا کند. برای اشتراک ویدیوهای IGTV باید به موارد زیر دقت کنید:
وقتی بحث تهیه یک محتوای IGTV مناسب و باکیفیت درمیان باشد، به جز در نظر گرفتن ابعاد استاندارد برای IGTV، باید درباره ابعاد کاور IGTV که به صورت یک محتوای یک دقیقهای در فید اینستاگرام نشان داده میشود نیز دقت کافی شود. اینستاگرام برای نمایش IGTVها به کاربران، معمولا از یک پیش نمایش یک دقیقهای استفاده میکند که کاربران هنگام اسکرول کردن صفحه با آن برخورد میکنند. برای زیباتر شدن ویدیوهای IGTV اینستاگرام، میتوان از یک کاور IGTV (عکسی که به انتخاب خود کاربر به عنوان پیش نمایش ویدیو به نمایش در میآید) استفاده کرد. ابعاد کاور IGTV اینستاگرام باید ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل باشد. از سوی دیگر، ابعاد پیش نمایش IGTV در شبکه پروفایل شما، ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود. برای این پیش نمایش میتوان از اسنپ شاتی از خود ویدیوی IGTV نیز استفاده کرد. انتخاب این بخش میتواند در زمان بارگذاری ویدیو انجام شود.