۸۰ درصد خدمات اداری به طور شایسته ارائه نمیشود
معاون نوسازی اداری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: مردم ۸۰ درصد خدمات اداری را به طور شایسته و بایسته دریافت نمیکنند
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، آقای علاءالدین رفیع زاده در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: ۵ عامل و متغیر اصلی وجود دارد که اگر در کنار هم قرار بگیرد دولت الکترونیک به معنای واقعی، اتفاق میافتد.
وی ادامه داد: نخستین عامل، اصلاح فرآیند پیش از الکترونیکی کردن است؛ عامل دوم، ایجاد زیرساخت، سامانهها و بانکهای اطلاعاتی دربرگیرنده دادههای لازم و ضروری برای ارائه خدمت است و عامل سوم، قوانین و مقرراتی است که رویههای لازم را برای الکترونیکی کردن خدمات و هوشمندسازی دولت و دولت الکترونیک فراهم میکند.
وی، چهارمین عامل را تبادل داده میان سامانهها بیان و اضافه کرد: پنجمین عامل، خواست و اراده مدیرانی است که صاحبان این خدمات هستند.
معاون نوسازی اداری رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: در دستگاههای اجرایی، سامانههای لازم وجود دارد و تورم قوانین و مقررات داریم، اما تبادل بین دادهها و خواست و اراده مدیران نیز کم است بنابراین مردم ۸۰ درصد خدمات را آن گونه که باید، دریافت نمیکنند.
آقای رفیع زاده افزود: تا زمانی که همه دستگاههای اجرایی و صاحبان در این سامانهها با هم مرتبط نشوند و تبادل داده نکنند، موجب نارضایتی مردم میشود.
وی ادامه داد: در حال تنظیم برنامهای هستیم و دو تا سه ماه آینده، آن را به عنوان برنامه اصلی در حوزه کلان برنامه تحول اداری و دولت الکترونیک در نظر میگیریم.
آقای رفیع زاده افزود: اجرا نشدن دقیق مصوبات نیز از دیگر مشکلات است.