عضو شورای شهر تهران با انتقاد از وضع خط ۹ اتوبوسهای تندروی تهران در مسیر بزرگراه امام علی خواستار رفع مشکلات آن شد.
وی ادامه داد: در این میان گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش اثرات این دو مشکل، نقش چشمگیری دارد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای بررسی این موضوع بازدیدی سرزده از خط ۹ اتوبوسهای تندروی تهران داشتم، تصریح کرد: کمبود تعداد اتوبوسهای فعال در خط علاوه بر تشدید مشکلات ذکر شده، گریبانگیر پرسنل خدوم اتوبوسرانی و رانندگان نیز شده است.
نادعلی افزود:کمبود نیروی این سازمان ضمن کاهش تعداد اتوبوسها، باعث شده تا سرعت حرکت را برای جابجایی مسافر افزایش دهند که مسافرین در ایستگاهها معطل نشوند و همین مهم گاه باعث بروز خطراتی برای مسافران شده است و متاسفانه عدم پوشش بیمه بدنه باعث شده است تا رانندگان هزینههای مربوط به تصادفات را پرداخت نمایند.
وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش، بازنشستگی ۸۰۰ نفر از پرسنل و بلاتکلیف ماندن استخدام ۲۵۰ راننده و نیروی فنی باعث شده است تا ساعت کاری رانندگان بدون در نظر گرفتن حق و حقوق افزایش یابد.
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از بلاتکلیفی طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت واحد اتوبوسرانی، گفت: معطل ماندن طرح طبقه بندی مشاغل از سال ۱۳۸۵، بی جواب ماندن درخواست افزایش حق جذب برای رانندگان و کارگران در حالی که مصوبه کمیسیون مربوطه در دوره گذشته را دارا میباشد و همچنین بینظمی و گاه تبعیض در رفاهیات رانندگان (به طور مثال شارژ بن کارت رفاهی ایشان و پرداخت عیدی) از جمله خواستههای رانندگان بود.
نادعلی ادامه داد: از طرف دیگر هم صحبتی با مسافران این خط نیز حاکی از مواردی بود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: مسئله زورگیری و جیب بری در ساعات شلوغی اتوبوس، از مسافران میشود، مورد تاکید مسافران این خط بود.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: وضعیت نامطلوب نظافت ایستگاهها و اتوبوسها، عدم پاسخگویی سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸، نبود تابلوهای راهنمای نام و روشنایی ایستگاهها از جمله موارد گله مندی شهروندان بود.
نادعلی با اشاره به وجود معتادان متجاهر در مسیر خط ۹ اتوبوسهای تندرو، تصریح کرد: در طول مسیر نیز چیزی که بارها قابل مشاهده بود، حضور معتادان در میانه بزرگراه امام علی (ع) بود.
وی ادامه داد: این مسئله علاوه بر این که باعث بروز سوانحی مانند تصادف با اتوبوسها میشود، امنیت را از ایستگاهها به حداقل رسانده و غارت اموال ایستگاههایی را که با هزینه ییت المال ساخته شده اند به همراه دارد و متأسّفانه اکنون این ایستگاهها نگهداشت خوبی نمیشود.
عضو شورای شهر تهران طی تذکری خطاب به شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک خواستار رفع مشکلات مطرح و در نهایت ارائه گزارش به شورای شهر تهران شد.