مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با اشاره به ضرورت حمایت از نخبگان در حوزه علمیه گفت: امروز در حوزههای علمیه بیش از ۵ هزار استعداد برتر و نخبه در حال تحصیل میباشند،
وی حمایت از نخبگان و ممتازان حوزههای علمیه را سیاست اصلی مدیریت حوزه خواند و خاطرنشان کرد: امروز در حوزههای علمیه بیش از پنج هزار استعداد برتر و نخبه در حال تحصیل میباشند، از این رو حوزهها باید به صورت ویژه به حمایت نخبگان و ممتازان بپردازد، تا بتوانند کارهای پژوهشی و علمی را با خیال راحت انجام دهند.
وی اضافه کرد: در راستای حمایت جدی باید حوزههای استانها به شخصه پیگیر حمایت از نخبگان شوند و مدیران نیز آگاه بر پرونده نخبگان باشند.
امام جمعه قم حضور استادان نخبه در طی مراحل آموزشی طلبههای ممتاز و نخبه را مهم خواند و بیان داشت: مراقبت اخلاقی و تربیتی از نخبگان و ممتازان امری ضروری است، چرا که کسانی که استعداد و رشد اخلاقی بیشتری دارند، آسیب پذیرتر هستند، از این رو در این راستا دفتر نخبگان حوزههای علمیه باید اصول نظام تربیتی نخبگان را استخراج، تدوین و به استادان و نخبگان و ممتازان ارائه دهد، چرا که اگر در رابطه با دانش افزایی استادان در ارتباط با نخبگان عمل نشود استعدادها گم خواهد شد.
مدیر حوزههای علمیه تصریح کرد: نظام جامع حمایت از نخبگان باید ارائه شود و این امر تنها مختص طلبههای قم نخواهد بود، بلکه در این نظام جامع، طلبههای نخبه و ممتاز کل کشور مورد توجه خواهند گرفت.
وی در ادامه تصریح کرد: در این نظام تربیتی باید حمایتها ویژهای در عرصههای علمی مشاورهای و معیشتی مسکن مورد توجه قرار گیرد.
اعرافی ضمن تاکید بر توجه به شورای همکارهای نهادهای حوزوی گفت: حوزههای علمیه استانها باید توجه کافی به ظرفیت شوراهای هماهنگی نهادهای حوزوی داشته باشند و به صورت جدی در جهت پیش بُرد اهداف حوزه علمیه با این شورای هماهنگی همکاری داشته باشند، همانطور که این ظرفیتها در مناسبات فرهنگی و رخدادها و حوادث طبیعی به چشم میخورد.
عضو شورای عالی حوزههای علمیه، ضمن قدردانی و تشکر از طلبههای جهادی یادآور شد: بعد از سیل خوزستان ستادی به نام ستاد بحران و حوادث بهصورت رسمی با همکاری نهادهای حوزوی شکل گرفت که بیش از ۱۰ هزار طلبه فعال در عرصه خدمت رسانی در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و بیماریهایی همچون کرونا به کمک مردم آمدهاند و امروز در کشور به این ستاد توجه میشود و امتداد کشوری پیدا کردهاست.