مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد گفت: ۱۴رام قطار در خط۲ فعال هستند و با این تعداد قطار، خط ۱۴ در جابجایی مسافر تا ۱۰سال آینده دچار مشکل نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، کیانوش کیامرز با اشاره به قرارداد خرید ۲۰رام قطار شامل ۱۰۰واگن برای خط۲
وی با بیان اینکه از سال۹۴ واگنها به مرور وارد ایران شد و به صورت بخش بخش به سیستم بهره برداری خط۲ اضافه شد اظهار کرد: ورود این واگنها به تدریج انجام و تا پایان سال۹۹ ادامه داشت.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰واگن شامل ۱۴رام قطار در خط۲ فعال است که با این ظرفیت خط۲ تا ۱۰سال آینده از نظر واگن دچار مشکل نخواهد شد و میتواند با سر فاصله زمانی پنج دقیقهای رسیدن قطار به ایستگاهها خدمات رسانی کند.
کیامرز ادامه داد: با توجه به این موضوع و ممنوعیت تامین واگن از خارج کشور و همچنین تولید اندک واگن در داخل، شهرداری مشهد برنامه ریزی کرده تا ۳۰واگن شامل ۶رام قطار کامل، مازاد بر ۱۴رام قطار فعال در خط۲ را برای بهره برداری درحدود ۶کیلومتر از فاز۱ خط۳، آماده سازی کند.
وی اضافه کرد: استفاده از این ۶رام قطار کامل، شامل ۳۰واگن در ۶کیلومتر از فاز۱ خط۳ قطار شهری قابلیت جابجایی مسافر در این مسیر را با سرفاصله ۶دقیقه خواهد داشت.
به گفته وی، همچنین این ظرفیت با ایجاد سه راهی اتصال خط۳ به ۲قطار شهری، پیش بینی شده است تا در صورت نیاز، قطارهای فعال در خط۲ به خط۳ و بالعکس انتقال داده شوند.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد گفت: برای اینکه بتوانیم حدود ۶کیلومتر ازخط۳ قطار شهری را به بهره برداری برسانیم با تامین واگن به ۸هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم، اما با راهکار پیش بینی شده و تمهیدات اندیشیده شده جهت استفاده از ۳۰واگن خط۳ در خط۳، اکنون به ۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
کیامرز افزود: بر اساس تاکید شهردار مشهد، در صورت کمک دولت به تامین منابع مالی فاز۱ خط۳ حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) به طول حدود ۶کیلومتر در کوتاهترین زمان قابلیت اجرا و بهره برداری را خواهد داشت.