طرح نظارتي نوروز تا 15 فروردين 91
طرح نظارتي نوروز با توجه به فرارسيدن سال نو و افزايش تقاضاي عمومي براي بسياري از کالاها و خدمات آغاز شده است و تا 15 فروردين ادامه مي يابد.
به گزارش واحد مرکزي خبر ؛ اين طرح با هدف افزايش خريد و تقاضاي عمومي براي بسياري از کالاها و خدمات ، ضرورت کنترل و نظارت بر وضع بازار و ايجاد زمينه مناسب براي تامين کالاهاي پرتقاضا اجرا ميشود.
جلوگيري از تخلف هاي احتمالي و رسيدگي سريع و دقيق به شکايت و گزارشهاي مردمي در دو بخش کالا شامل لباس و پوشاک،کيف وکفش، آجيل وخشکبار، خواربار و شيريني، لبنيات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهي، قند وشکر، روغن نباتي، برنج، انبار و سردخانه ها، ميادين ميوه و تره بار، نمايشگاه هاي عرضه مستقيم کالاو بخش خدمات شامل شرکتهاي مسافربري، حمل ونقل درون شهري و برون شهري، اماکن تفريحي و فرهنگي، سياحتي و زيارتي، واحدهاي اقامتي، غذاخوري ها ، رستوران هاي بين شهري نيز از ديگر موارد رسيدگي بازرسي در اجراي اين طرح است.
در زمان اجراي طرح، نظارت ويژه بر تامين، توزيع و قيمت ميوه و مرکبات به خصوص پرتقال ،سيب، موز ونارنگي، نظارت بر مراکز نگهداري کالاها ( سردخانه ها، بنادر، انبارها) ، چگونگي برپايي نمايشگاه هاي بهاره و فروش فوق العاده و نظارت ويژه بر رعايت نصب برچسب قيمت و صدور برگه فروش براي کالاها وخدمات ارائه شده به مردم نيز مورد توجه قرار ميگيرد.
توجه به واحدهاي برگزار کننده حراج، ممانعت از برگزاري نمايشگاههاي غير مجاز، نظارت بر رعايت سود قانوني، نظارت بر عملکرد مراکز خريد( سازمان تعاون روستايي ميادين ميوه و تره بار و ...) و فروشگاههاي عرضه کننده البسه و پوشاک، آجيل و خشکبار، شيريني ، نظارت نيز از موارد ديگر تحت نظارت در اجراي اين طرح است.
در حين اجراي اين طرح ، چگونگي توليد ، چاپ و مصرف جعبه هاي مقوايي شيريني مطابق با معيارهاي سازمان استاندارد ، نظارت بر اجراي قيمت هاي اعلامي از سوي وزارت راه و ترابري در پايانه هاي مسافربري، نظارت برنحوه ارائه خدمات در اتوبوسهاي ويژه بر اساس ضوابط مقرر و نظارت بر نحوه ارائه خدمات پارکينگها، توقف گاهها و دفاتر مخابراتي نيز با جديت مورد بررسي و نظارت قرار مي گيرد.
در اجراي طرح نظارتي ويژه نوروز، گروه هاي بازرسي به صورت سيار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا و خدمات، ميادين ميوه و تره بار، پايانه هاي مسافربري بين شهري، نمايشگاه هاي عرضه مستقيم کالا و سطح شهر مستقر هستند و در اسرع وقت به شکايت هاي ارائه شده رسيدگي مي كنند.
در اين مدت ضمن استفاده از توان ناظران افتخاري در نظارت و بازرسي نامحسوس بر واحدهاي صنفي، سامانه تلفن 124 نيز به صورت فعال در تمام اوقات آماده دريافت شکايت مردمي خواهد بود.