معمولا در فصل تابستان که با ثبت نام دانش آموزان در مدارس و همچنین نقل و انتقالات معلمان همراه است، میزان شکایات افزایش مییابد.
شکایتها معمولا ظرف ۲ هفته رسیدگی میشوند و نتایج در سامانه قابل مشاهده خواهد بود.
در واقع با مکانیزه شدن ثبت و ارسال شکایت از مدرسه تا حوزه ستادی، فرآیند پاسخدهی به شکایات کوتاه و در اعلام نتایج تسریع خواهد شد.
دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانشآموزان میتوانند با ورود به سامانه، نسبت به ثبت شکایت و درخواست خود اقدام و مدارک و مستندات خود را نیز ضمیمه شکایت کنند.