برنامه هفتگی پاسخگویی مدیران خراسان رضوی به درخواستها و شکایات مردم به صورت مستقیم و برخط روز چهارشنبه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، از ابتدای امسال تاکنون، ۱۶۱ مدیر ارشد خراسان رضوی و ۴۸ نفر از معاونان ادارات
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" در سال ۹۶ در خراسان رضوی طراحی و راهاندازی شد که تاکنون در بسیاری از موارد، بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنشهای اجتماعی در کشور به ویژه در خراسان رضوی داشته است.
از ابتدای امسال تعداد هزار و ۲۶۸ تماس شامل ۵ هزار و ۹۳۰ دقیقه مکالمه انجام، هزار و ۹۸ مورد از درخواستهای مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت و ۱۷۰ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی، رفع مشکل و مشاوره شده است.
مردم خراسان رضوی میتوانند از طریق سامانه "سامد" با تلفن ۱۱۱ مشکلات خود را با مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی در میان بگذارند و هر هفته ۳ یا ۴ مدیر دستگاه اجرایی در استانداری حاضر میشوند و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط پاسخگوی تماسهای مردمی هستند.