مدیرکل دفتر آموزش وزارت آموزش و پرورش: کاهش سهم شاخه نظری در مازندران نشان از برنامه ریزی مطلوب استان در زمینه آموزشهای مهارتی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در وبینار معاونان، کارشناسان و مدیران مدارس متوسطه استان مازندران گفت: کاهش ۵۷ویک دهم درصدی سهم شاخه نظری و هدایت به شاخه فنی و حرفهای و کاردانش در راستای توجه به آموزشهای مهارتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، نشان از برنامه ریزی مطلوب استان مازندران دارد.
عباس سلطانیان با اشاره به رشد ۱۱درصدی پوشش تحصیلی واقعی دوره دوم متوسطه در استان خواستار پیگیری بیشتر، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده و ترک تحصیل در استان شد.
او دسترسی به آموزش در فضای مجازی را یکی از نگرانیهای اصلی مسولین تعلیم و تربیت دانست و گفت: دلزدگی از آموزش در فضای مجازی که دانش آموز باید بطور مداوم از گوشی و تبلت استفاده کند، تضعیف نقش معلم در تربیت و یادگیری، عدم دسترسی به آموزش بدلیل عدم وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، افت تحصیلی آشکار و پنهان، پیامدهای حضور طولانی مدت و بدون نظارت در فضای مجازی و اعتیاد به اینترنت از مشکلات موجود و پیامدها و آثار جبران ناپذیر آموزش در فضای مجازی است.
سلطانیان حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها، عدالت در تامین فرصتهای آموزش و یادگیری، اقناع افکار عمومی جامعه، اقتضایی و تدریجی بودن گسترش آموزشهای حضوری و استمرار جریان یاد دهی-یادگیری برای همه دانش آموزان را از اصول حاکم بر روند فعالیت مدارس برشمرد.