سرپرست مخابرات منطقه قزوین با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته تعرفه تلفن ثابت افزایش نیافته است، گفت: شرکت مخابرات ایران به دنبال افزایش و تغییر تعرفههای مخابراتی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نصرآبادی، سرپرست مخابرات منطقه قزوین در نشستی با حضور اصحاب رسانه
نصرآبادی با شاره به این که تعرفه تلفن ثابت در ۱۲ سال گذشته افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به دنبال افزایش و تغییر تعرفههای مخابراتی و منطقی شدن تعرفه خدمات تلفن ثابت در کشور است.
سرپرست مخابرات منطقه قزوین با بیان این که در سالهای گذشته با وجود تنگناهای مالی و تحریم ها، قطار توسعه زیرساختها و خدمات مخابراتی در استان قزوین هیچگاه متوقف نشده است، تصریح کرد: در راستای عدالت ارتباطی، نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت و توسعه و گسترش خدمات حوزه تلفن ثابت به مناطق روستایی استان در حال انجام است.
نصرآبادی گفت: مخابرات ناگزیر است برای نگهداری از شبکه موجود، بخشی از درآمد خود را به این کار اختصاص دهد که با تعرفههای کنونی، این امکان وجود ندارد.
وی افزود: فرسوده شدن تجهیزات مخابرات، باعث نارضایتی مشتریان میشود.
سرپرست مخابرات منطقه قزوین هزینه ماهیانه نگهداری از هر خط تلفن ثابت را بیش از ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که درآمد حاصل از هر خط تلفن در ماه ۶ هزار تومان و بسیار ناچیز است.
نصرآبادی با بیان اینکه باید تعرفهها منطقی شود تا ما بتوانیم بخشی از درآمد مخابرات را در بخشهای توسعهای هزینه کنیم، تصریح کرد: در دو سال اخیر، استفاده مردم از فضای مجازی، بیشتر شده و به همین دلیل ضرورت نوسازی شبکه مخابرات حتمی است و به همین دلیل باید در این بخش هم سرمایه گذاری شود.
سرپرست مخابرات منطقه قزوین با اشاره به این که حدود ۳۰ درصد از ۴۱۳ هزار تلفن ثابت استان غیر فعال و هزینه بر هستند، خاطرنشان کرد: نگهداری زیرساخت و شبکه اصلی مخابرات بسیار هزینه بر است.
نصرآبادی با بیان اینکه حجم سرقتهای تجهیزات مخابراتی در ۶ ماهه نخست امسال به اندازه کل سال ۹۹ افزایش یافته است، از شهروندان خواست تا سرقت تجهیزات مخابراتی را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
سرپرست مخابرات منطقه قزوین گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات مردم وصول پرداخت نشده است.