نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در صنعت خودرو باید به سمت شفافیت برویم که حاصل آن اطلاع مردم از ارزش واقعی ساخت یک خودرو است.
وی درباره نگاه مجلس در این طرح تصریح کرد: گام اول شکستن انحصار، گام دوم کیفیت محوری و گام سوم نگاه به مدیریت بازار است.
نماینده مردم کرمانشاه گفت: برخلاف کل دنیا که هیچ گاه خودروساز، قطعه سازی نمیکند در ایران خودروساز قطعه ساز هم هست.
وی افزود: این اتفاق باعث میشود که افزایش قیمت قطعات و خودرو در انحصار یک شرکت باشد و هرگاه بخواهند قیمتها افزایش پیدا کند.
حسینی کیا به تلاش قطعه سازان برای مدیریت کامل صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: این اتفاقی غلط است و دولت هم باید از بنگاه داری به سمت سیاست گذاری برود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به باز بودن دست دولت پس از خصوصی سازی صنعت خودرو تصریح کرد: این باعث میشود هرگاه خودروساز تخلف و کم فروشی در حق مشتری کرد دولت با پایین آوردن یا برداشتن تعرفه واردات آنها را تنبیه کند و اگر خودروساز خودروی با کیفیت به مشتری ارائه کرد با بالابردن تعرفه واردات به رونق آنها کمک کند.
وی افزود:، چون این اتفاق محقق نشده است خودروسازها هر طور میخواهند با مردم برخورد میکنند.
حسینی کیا با اشاره به گران بودن خودروی داخلی تصریح کرد: بیشتر هزینههای دریافتی بابت هزینههای بالاسری خودروسازان است که بخشی از آن مربوط به حقوق و مزایای نیروی انسانی مازاد این شرکت هاست.