یکی از عوامل اساسی در زیستبوم کرونایی که سه سال است آن را در آموزش و پرورش تجربه میکنیم کاهش تابآوری بوده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخوزستان ، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هر اقدام غیر نظامی برای نگهداری و افزایش تابآوری، پدافند غیرعامل است که موجب همگرایی و وحدت مردم میشود.
کوروش مودت افزود: یکی از عوامل اساسی در زیستبوم کرونایی که سه سال است آن را در آموزش و پرورش تجربه میکنیم و پیامد منفی اجتنابناپذیری مانند عقبماندگی تحصیلی، افت تحصیلی و افزایش وزن دانشآموزان را در پی داشته، کاهش تابآوری به دلیل افزایش استرس در این دوره زمانی بوده است.
وی ادامه داد: امروز، کاهش تابآوری دانش آموزان به دلیل اینکه کمتر همسالان و همکلاسیهای خود را دیدهاند، مشهود است و اگر برای بازگشایی مدارس بر اساس شیوه نامهها اصراری میشود، به این دلایل است.
مودت افزود: در برگزاری امتحانات حضوری نیز مردم دغدغه داشتند و برای امتحانات پایه نهم مقاومت میکردند، اما وقتی همکاران پای کار آمدند، امتحانات به نحو احسن برگزار شد و مقاومت اولیا کاهش پیدا کرد و اعتراضی صورت نگرفت. خوشبختانه گزارشی مبنی بر اینکه دانشآموزی به دلیل حضور در امتحانات به کرونا مبتلا شده باشد، نداشتیم.
بیشتر بخوانید :لزوم آماده سازی مدارس حمیدیه قبل از بازگشایی
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: یکی از مسائل استان خوزستان امروز تنش آبی و صرفهجویی در مصرف انرژی است و یکی از پیشنهاداتی که داده شد، سیستمهای هوشمند آبیاری و روشنایی است. در راستای افزایش تابآوری و مبارزه با آسیبهای اجتماعی نیز برنامههایی داشتیم و دورههای متعددی برای افزایش تابآوری برگزار شد.