شهردار تهران با اشاره به اینکه باید برای برقی کردن موتورسیکلتها تسهیلاتی ارائه شود، گفت: باید با تدوین قوانین و دستورالعملهایی از میزان تهدیدهای استفاده از موتورسیکلتها کاست.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید دسته بندی مناسبی در خصوص مخاطرات و محاسن استفاده از موتورسیکلت انجام شود، افزود: یک بخش از این موضوع مربوط به آلودگی هوا و اقداماتی است که به افزایش ریسک منجر میشود و ایمنی را کاهش میدهند.
زاکانی خاطرنشان کرد: همچنین تخلفها نیز باید دسته بندی شود و پیرامون آن برنامه گام به گامی را طراحی کنیم تا ضابطه مندی درست، کاهش خطر و قاعده مندی شرایط را برای ما فراهم کند.
او بیان کرد: از طرف دیگر سلسله خدماتی مانند ایجاد مسیر ویژه، پارکینگ و تسهیلاتی برای تبدیل موتور سیکلتهای کاربراتور به انژکتور و برقی میتواند انجام شود.
شهردار تهران بیان کرد: اگر چارچوب مشخص و پیشنهاد مدونی مبتنی بر قوانین و دستورالعملها مطرح کنیم و بستهای را داشته باشیم که یک روی سکه کاهش تهدیدات موتور و روی دیگر ارائه خدمات به موتور سواران باشد، میتوانیم ساماندهی آنها را راحتتر انجام دهیم.
زاکانی ادامه داد: علاوه بر این میتوان به سمتی رفت که با توجه به شرایط آلودگی هوا، در یک سری محدودهها مانند منطقه ۱۲ و بازار شرایط ویژهای برای ورود و عبور موتور سیکلتهای برقی در نظر گرفته تا آلودگی هوا را نیز کاهش دهیم.
او یادآور شد: میتوانیم با دسته بندی این موارد ساماندهی موتورسیکلتها را به یک بسته پیشنهادی تبدیل کنیم و همچنین باید پیشنهادهای راهور درباره موتور سیکلتهای سنگین و خلاقیتهای ایجاد شده را دریافت و موارد را بررسی و در صورت موافقت در جلسه تصویب کنیم.
در این جلسه آقایان علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پوریا محمدیان نماینده وزیر کشور و سردار محمد حسین حمیدیان ربیس پلیس راهور تهران هم حضور داشتند.