در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران تاکید شد؛ خطر آلودگی هوا از کرونا بیشتر است و سالانه پنج هزار نفر بر اثر موضوع آلودگی هوا فوت میکنند.
رییس پلیس راهور تهران افزود: با بازگشایی مشاغل و واکسیناسیون، مسافران زیادی سفرهای غیرضروری انجام میدهند بنابراین توزیع زمان سفر امری ضروری است.
سردار حمیدی با بیان اینکه آلودگی هوا به مراتب خطرناکتر از کرونا است، ادامه داد: سالانه ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست میدهند و باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.
او در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع ساماندهی موتورسیکلتها بیان کرد: کارگروههای مشترک بین پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکیل شده است که میتوان به کارگروه هویت بخشی و اصلاح قوانین درباره موتور سیکلتها اشاره کرد. همچنین کارگروه پلاک دوم در موتور سیکلتها به صورتی که دوربینها بتوانند آن را ثبت کنند نیز مطرح است.
رییس پلیس راهور تهران اضافه کرد: کارگروه حمل بار کمک میکند مشکل حمل بار با موتور سیکلتها حل شود و علاوه براین کارگروه استاندارد سازی برای رفع آلایندگی موتورسیکلتها و کارگروه فرهنگ سازی تشکیل شده است تا ساماندهی در این بخش انجام شود.
سردار حمیدی عنوان کرد: کارگروه ساماندهی تردد موتور سیکلتها در خطوط ویژه و بزرگراهها تشکیل شده است و طرح موتوریار که بر اساس آن آموزش موتورسواران متخلف برای تنطیم ترافیک موتورسیکلتها به صورت آزمایشی انجام میشود، اثربخشی بالایی داشته است.
در ادامه این مراسم پوریا محمدیان نماینده وزیر کشور هم گفت: از منظر وزارت کشور نگرانی ما درباره شیوع موج ششم کروناست و اگر موضوعهای مطرح شده مشکلی برای سلامت عمومی ایجاد نکند با افزایش یک ساعت به زمان آغاز و پایان طرح و انجام گام به گام و تدریجی آن موافق هستیم.
نماینده وزیر کشور افزود: باید یک کار اقناعی صورت بگیرد تا هجمهها بعد از تغییر ساعات طرح صورت نگیرد و به خود طرح ضربه نخورد.
محمدیان با بیان اینکه تلفات حوادث ترافیکی حدود ۵۰۰ نفر و تلفات آلودگی هوا حدود ۵ هزار نفر در سال است، افزود: باید برای این مسائل برنامه ریزی شود و در موضوع معاینه فنی نیز بحث معاینه فنی برتر مطرح است بدین صورت که اگر معاینه فنی برتر انجام شود تا ۲۰ درصد عوارض کاهش پیدا میکند.
او با اشاره به اینکه در حوزه موتورسیکلت، پلیس باید پشتیبانی و از طرف نهادهایی مانند شهرداری و قوه قضائیه حمایت شود، ادامه داد: در اجرای طرح ترافیک روی ماشین سخت گرفتیم، اما موتورسیکلت را رها کردیم و این مسئله در حال حاضر به پدیدهای مشکل آفرین تبدیل شده است.