در اولین رویداد انتخاب شهر کامل ایران که توسط نشریه بینالمللی تخصصی ۲ A برگزار شد، شهر یزد در کنار شوشتر و ماسوله عنوان «شهر کامل» ایران را از آن خود کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، «شهر کامل» به عنوان یک برند با اهمیت بسیار بالایی است که وقتی شهری این عنوان را به دست میآورد در بُعد ملی و جهانی در جامعه تخصصی معماری و شهرسازی معرفی میشود و در تعاملات بینالمللی از جمله پیوندهای خواهرخواندگی و سایر موارد، از این عنوان میتوان بهره بسیار برد.
«شهر کامل» شهری بزرگ و مدرن است که در آن گذشته و خاطرات شهر با سرزندگی و انرژی جریان حال آن پیوند میخورد و در چنین شهری، معماری، فضای عمومی، پایداری، عدالت اجتماعی، حمل ون قل در کنار سایر ابعاد و ویژگیهای زندگی شهری دست به دست یکدیگر میدهند و فضایی را خلق میکنند که به همه مشکلات و مسائل شهر و ساکنان آن پاسخ بدهد.
هدف از معرفی شهر کامل رسیدن به چرخهای برای بهبود وضعیت شهرها است این موضوع در برندینگ و توسعه آنها تأثیر بهسزایی خواهد داشت.