امکان مفهوم سازیهای بنیادی در آموزش، تنها با عمل آزمایشی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که مفهوم سازیهای بنیادی در آموزش، تنها با عمل آزمایشی امکان پذیر است، گفت: فرآیند آموزشی بدون بخش عملی آزمایش ها، نمیتواند از کیفیت لازم برخوردار شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای محمود امانی تهرانی؛ در ارتباط زنده با آیین «افتتاحیه مرحله کشوری سومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی در شیراز» اظهار کرد: با بروز کرونا فعالیتهای عملی و آزمایشی دروس مختلف به ویژه علوم تجربی، با وقفه روبرو شد که این مسأله کیفیت یادگیری دروسی که رکن آن بر پایه عمل آزمایشی است را تحت تأثیر قرار داد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یادگیری بسیاری از مفاهیم پایهای در دوره متوسطه اول از طریق تئوری و انجام آزمایشها صورت میگیرد که به دلیل شیوع کرونا و دورماندن از عمل آزمایشی، در بسیاری از موارد یادگیری آزمایشگاهی حاصل نشده است.
آقای امانی تهرانی گفت: با گسترش آموزش مجازی، نوآوری در عرصههای آزمایشی بیش از پیش حس شد و ضروری است؛ تدابیری اندیشیده شود که دانش آموزان بتوانند اعمال آزمایشی را با استفاده از فضای مجازی به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
وی افزود: همه معلمان نیازمند به اشتراک گذاری تجربیات تخصصی و شخصی خود هستند تا با استفاده از این تجربیات انتقال مفاهیم آزمایشی به بهترین نحو صورت گیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ضروری است با به روزآمد سازی روشها و فنون یاددهی- یادگیری، «کیفیت یادگیری» را افزایش دهیم.
آقای امانی تهرانی گفت: هریک از معلمان باید با خلاقیت و خلق ایده و به اشتراک گذاری آن در ساخت روشهای جدید آموزشی، سهیم باشند.
شایان ذکر است؛ «مرحله کشوری مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی» از ۳ تا ۶ آبان با حضور معلمان منتخب علوم تجربی سراسر کشور در شیراز برگزار خواهد شد.