عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وعده وزیر صمت مبنی بر تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده، حذف قرعه کشی را منوط به واردات و افزایش تیراژ تولید خودرو دانست.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تعداد خودروهای تولیدی کمتر از یک میلیون دستگاه در سال است، بنابراین تقاضا از عرضه پیشی گرفته و قیمتها افزایشی شده است، در صورت افزایش تولید، تقاضای واقعی پاسخ داده میشود.
وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تیراژ تولید، واردات نیز یکی دیگر از شروط حذف قرعهکشی است، زیرا با واردات خودرو، حباب قیمت خودرو از بین رفته و تقاضا در بازار واقعی میشود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حتی با واردات خودرو نیز تنها بخشی از جامعه میتواند خودروی وارداتی خریداری کند و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم نیاز خود را با خودروها داخلی تامین میکنند، تصریح کرد: هرچند قرعه کشی به نوعی مانند بلیت برنده شدن بخت آزمایی بوده و افراد با ثبت نام و برنده شدن میتوانند یک شبه سود کلانی به دست آورند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که حذف قرعه کشی بدون افزایش تیراژ تولید و واردات ممکن نیست در هرصورت تا روش جایگزین منطقی معرفی نشود نباید قرعه کشی حذف شود چرا که در دورانی که همین روش قرعه کشی فعلی نبود واگذاری خودرو بسیار مبهم بود.