صفحه نخست

  • صفحه نخست

سیاسی

  • سیاسی
  • رهبری
  • انتخابات
  • عمومی
  • دولت
  • مجلس
  • شورای نگهبان
  • سیاست خارجی
  • امنیتی و دفاعی
  • احزاب و تشکلها
  • رسانه های بیگانه
  • مناسبت ها

اقتصادی

  • اقتصادی
  • معدن و صنایع معدنی
  • صنعت
  • کشاورزی، روستا و عشایر
  • بازاروتجارت
  • بانک، بیمه و بورس
  • مسکن
  • آب و انرژی
  • گمرک، حمل و نقل
  • اقتصاد کلان

اجتماعی

  • اجتماعی
  • جامعه و شهری
  • محیط زیست
  • حقوقی و قضایی
  • تعاون و اشتغال
  • انتظامی و حوادث

علمی و فرهنگی

  • علمی و فرهنگی
  • آموزش و پرورش
  • کودک و نوجوان
  • فضای مجازی
  • کتاب و مطبوعات
  • زبان فارسی
  • آموزش عالی، دانشگاه
  • بهداشت و سلامت
  • زنان و خانواده
  • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
  • راديو تلويزيون
  • فرهنگ و هنر
  • علم و فناوری
  • فرهنگ عمومی
  • معارف
  • حج و زیارت
  • حماسه و ایثار

استان ها

  • آذربایجان شرقی
  • آذربایجان غربی
  • اردبیل
  • البرز
  • اصفهان
  • ایلام
  • بوشهر
  • تهران
  • هرمزگان
  • چهارمحال و بختیاری
  • خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی
  • خراسان شمالی
  • خوزستان
  • زنجان
  • سمنان
  • سیستان وبلوچستان
  • فارس
  • قزوین
  • قم
  • کردستان
  • کرمان
  • کرمانشاه
  • کهکیلویه و بویراحمد
  • گلستان
  • گیلان
  • لرستان
  • مازندران
  • مرکزی
  • همدان
  • یزد
  • کیش
  • مهاباد
  • آبادان

بین الملل

  • بین الملل

ورزشی

  • ورزشی
  • فوتبال و فوتسال
  • توپ و تور
  • کشتی و وزنه برداری
  • رزمی
  • پایه و آبی
  • جانبازان و معلولان
  • بانوان
  • ساير حوزه ها

عکس

  • عکس
  • خبری
  • مستند
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی

فیلم

  • فیلم
  • سیاسی
  • ورزشی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • اقتصادی
  • قلم دوربین
  • عمومی
  • پادکست
  • خبریکاتور
  • بدون تعارف

شهروندخبرنگار

  • شهروندخبرنگار
  • گزارش مردمی
  • پیگیری ها

رویداد

  • رویداد

صفحات داخلی

  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوندها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نقشه سایت
  • خبرنامه
  • RSS
  • شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • صفحه نخست
    • صفحه نخست
  • سیاسی
    • سیاسی
    • رهبری
    • انتخابات
    • عمومی
    • دولت
    • مجلس
    • شورای نگهبان
    • سیاست خارجی
    • امنیتی و دفاعی
    • احزاب و تشکلها
    • رسانه های بیگانه
    • مناسبت ها
  • اقتصادی
    • اقتصادی
    • معدن و صنایع معدنی
    • صنعت
    • کشاورزی، روستا و عشایر
    • بازاروتجارت
    • بانک، بیمه و بورس
    • مسکن
    • آب و انرژی
    • گمرک، حمل و نقل
    • اقتصاد کلان
  • اجتماعی
    • اجتماعی
    • جامعه و شهری
    • محیط زیست
    • حقوقی و قضایی
    • تعاون و اشتغال
    • انتظامی و حوادث
  • علمی و فرهنگی
    • علمی و فرهنگی
    • آموزش و پرورش
    • کودک و نوجوان
    • فضای مجازی
    • کتاب و مطبوعات
    • زبان فارسی
    • آموزش عالی، دانشگاه
    • بهداشت و سلامت
    • زنان و خانواده
    • میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
    • راديو تلويزيون
    • فرهنگ و هنر
    • علم و فناوری
    • فرهنگ عمومی
    • معارف
    • حج و زیارت
    • حماسه و ایثار
  • استان ها
    • استان ها
    • آبادان
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • البرز
    • اصفهان
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان وبلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهکیلویه و بویراحمد
    • کیش
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • مهاباد
    • همدان
    • هرمزگان
    • یزد
  • بین الملل
    • بین الملل
  • ورزشی
    • ورزشی
    • فوتبال و فوتسال
    • توپ و تور
    • کشتی و وزنه برداری
    • رزمی
    • پایه و آبی
    • جانبازان و معلولان
    • بانوان
    • ساير حوزه ها
  • عکس
    • عکس
    • خبری
    • مستند
    • استانها
    • بین الملل
    • ورزشی
  • فیلم
    • فیلم
    • سیاسی
    • ورزشی
    • اجتماعی
    • علمی و فرهنگی
    • اقتصادی
    • قلم دوربین
    • عمومی
    • پادکست
    • خبریکاتور
    • بدون تعارف
  • شهروندخبرنگار
    • شهروندخبرنگار
    • گزارش مردمی
    • پیگیری ها
  • رویداد
    • رویداد
کد خبر: ۳۲۵۲۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

مشکلی برای حمل کالا در دریای خزر وجود ندارد

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: با ظرفیت کامل، آماده حمل انواع کالا‌های صادراتی و وارداتی در منطقه دریای خزر هستیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از جامعه دریایی ایران، کاپیتان داوود تفتی با بیان اینکه برخی شبهه افکنی‌ها نسبت به توانمندی‌های حمل و نقل دریایی کشور در دریای خزر، اقدامی غیر سازنده است، تصریح کرد: کشتیرانی دریایی خزر با توان حمل ۲۰۰ هزار تن انواع کالا و همچنین در اختیار داشتن ۶ هزار TEU کانتینر معمولی، یخچالی و تهویه دار با ظرفیت و آمادگی کامل حمل انواع کالا‌های صادراتی و وارداتی در منطقه دریای خزر را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت کشتیرانی طی قراردادی عملیاتی با سازمان توسعه تجارت ایران موظف به انجام ۶ سفر دریایی و حمل کالای کانتینری در دریای خزر شده است، افزود: بر اساس این قرارداد، کشتیرانی دریای خزر طی برنامه‌ای منظم و علاوه بر فعالیت معمول خود در جهت تسهیل هر چه بیشتر امر صادرات و واردات کشور، ۶ سفر ماهیانه را از بنادر انزلی، امیراباد و نوشهر به بنادر روسی ماخاچ کالا و آستاراخان و همچنین بندر آکتائو قزاقستان صورت خواهد داد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر ادامه داد: به غیر از این، کشتیرانی دریای خزر از بنادر آستارا و فریدونکنار نیز بر اساس نیاز صاحبان کالا سفر‌های صادراتی به بنادر یاد شده منطقه را انجام می‌دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر در جهت حمل انواع کالا هیچ نوع محدودیتی ندارد به در اختیار داشتن ۲۰۰ TEU کانتینر یخچالی آماده به خدمت مستقر در بنادر آستارا، انزلی و امیرآباد اشاره کرد و گفت: کشتیرانی دریای خزر مُبدع و آغازگر حمل و نقل کانتینری در دریای خزر بوده و در همین راستا به جز کانتینر‌های معمولی و یخچالی، کانتینر‌های تهویه دار را برای حمل بهینه انواع صیفی جات و محصولات کشاورزی نیز در ناوگان خود فعال نموده است.

کاپیتان تفتی در همین رابطه اضافه کرد: کشتیرانی دریای خزر به عنوان عضوی از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین انواع کانتینر، پشتیبانی همه جانبه این گروه را با خود دارد و در صورت نیاز هر تعداد کانتینر که لازم باشد به سرعت در اختیار صاحبان کالا قرار می‌دهد.

وی با رد برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر اینکه کشتیرانی دریای خزر کشتی تمام کانتینری در اختیار ندارد تصریح کرد: از ۲۳ فروند شناور تملیکی کشتیرانی دریای خزر ۱۵ فروند شناور قادر هستند به صورت تمام کانتینری فعالیت کنند، همچنین دیگر شناور‌ها نیز به روزرسانی شده اند و آن‌ها نیز توان حمل کانتینر در انواع معمولی و یخچالی را دارا هستند.

تفتی ادامه داد: این شناور‌ها از ۵۶ تا ۲۰۰ TEU توان حمل کانتینر را دارند و با افزودن پلاگ‌های برق، تقویت ژنراتور‌ها و بعضاً استفاده از ژنراتور‌های پرتابل می‌توانند کانتینر‌های یخچالی و تهویه دار را نیز به راحتی حمل کنند.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در ادامه سخنان خود در پاسخ به این پرسش که برخی به علت فقدان برنامه منظم زمانبندی تردد شناور‌ها از این کشتیرانی انتقاد کرده اند، ضمن رد این ادعاها، خاطر نشان کرد: غیرممکن است بدون برنامه تردد منظم کشتی‌ها به بزرگترین و موثرترین کشتیرانی منطقه دریای خزر بدل می‌شدیم.

وی افزود: برنامه منظم هفتگی تردد شناور‌ها در مسیر‌های مختلف صادراتی و وارداتی به صورت مستمر و از طریق نامه‌ها و اطلاعیه‌های اداری به تمامی بنادر، سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین اتاق‌های بازرگانی استان‌هایی که درگیر صادرات و واردات کالا از طریق دریای خزر هستند از پیش اعلام شده و در پایگاه اینترنتی شرکت نیز جهت اطلاع عموم بارگذاری می‌شود.

تفتی با بیان اینکه این برنامه‌های هفتگی به هیچ وجه قابل تغییر نیست، اظهار کرد: کشتی‌ها به محض حرکت از مبداء و پیش از رسیدن به مقصد، برای گسیل مجدد به مقصد بعدی برنامه ریزی می‌شوند مگر اینکه برخی مسائل جوی و آب و هوایی تأخیری در حرکت آن‌ها ایجاد کند که آن نیز به سرعت و در برنامه تردد هفته بعد دیده شده و جبران می‌شود.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر درباره برخی مشکلات در عبور شناور‌ها از رود ولگا طی شش ماهه دوم سال نیز گفت: آبخور کانال ولگا در فصول سرد سال به علت یخبندان و برخی مسائل دیگر کاهش می‌یابد، اما کشتیرانی دریای خزر بر خلاف برخی دیگر از شرکت‌ها و یا مالکان شناور‌ها برای تردد در این زمان از سال به هیچ وجه شناوری را به صورت نیمه پُر به این مسیر نمی‌فرستد.

وی افزود: ما در کشتیرانی دریای خزر با "کنترل ظرفیت" شناور‌های مناسب عبور از کانال ولگا را به این مسیر می‌فرستیم، با این اقدام ضمن کنترل هزینه‌ها نیازی نیز به افزایش کرایۀ حمل نیست، کشتی‌های بزرگتر نیز در مسیر‌های دیگر با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کاپیتان تفتی یکی از مهم‌ترین امتیازات و مزیت‌های کشتیرانی دریای خزر نسبت به دیگر شرکت‌ها را کرایۀ حمل به صرفه و اقتصادی آن دانست و خاطر نشان کرد: این شرکت به عنوان بزرگترین ناوگان تجاری منطقه دریای خزر با دارا بودن ظرفیت و امکانات مناسب قادر است با اقتصادی‌ترین قیمت ممکن کالا‌ها را به مقاصد صادراتی و وارداتی خود برساند در عین حال در صورت تکمیل ظرفیت ملکی خود این امکان را نیز دارد که با اجاره چارتری شناور، خدمات خود را به صاحبان کالا استمرار دهد.

وی بازار حمل و نقل دریایی دریای خزر را بازاری رقابتی توصیف کرد و گفت: به واسطه ظرفیت‌ها و مدیریت بهره‌ور موفق شده ایم که در این رقابت بهترین قیمت‌ها را به صاحبان کالا پیشنهاد دهیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر درباره حمل برخی کالا‌ها مانند نهاده‌های دامی و گندم نیز تصریح کرد: کشتیرانی دریای خزر در این رابطه به صورت تجمیعی قرارداد‌هایی را منعقد کرده بنابراین اولویت اول ما اجرای تعهدات مندرج در این قراردادهاست، اما این باعث نشده که خدمات رسانی به دیگر صاحبان کالا متوقف شود و آن‌ها به صورت منظم و مشخص نوبت دهی شده‌اند و در زمان تعیین شده چه با کشتی‌های تملیکی و چه چارتری اجاره‌ای نسبت به حمل کالای آن‌ها اقدام خواهد شد.

کاپیتان تفتی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع مسیر‌های جایگزین دریایی در شمال غرب و جمهوری باکو اشاره کرد و گفت: با درگرفتن برخی مشکلات در این مسیر تجاری زمینی، اقدام برای دریامحور شدن مسیر‌های صادراتی و وارداتی کشور در این بخش نیز در دستور کار قرار گرفته است که کشتیرانی دریای خزر با تمام قوا برای آن اعلام آمادگی کرده است.

وی در پاسخ به برخی شبهه افکنی‌ها نسبت به توانایی‌های دریایی کشور برای پوشش کامل تجارت در قسمت شمال غرب، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد بدون توجه به دستاورد‌های بی بدیل و تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه تجارت در دریای خزر که حاصل آن برپایی مجهزترین بنادر در منطقه و در اختیار داشتن بزرگترین ناوگان تجاری در دریای خزر است، در وضعیت حساس کنونی به دنبال تضعیف این دارایی‌های راهبردی هستند.

کاپیتان تفتی با تاکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر با در اختیار داشتن ۶ هزار TEU ظرفیت حمل کانتینر عملاً توانایی حملی برابر با ۶ هزار کامیون در ماه را در مسیر ترانزیتی شمال غرب کشور را به صورت بهینه و بسیار ایمن‌تر و ارزانتر از حمل زمینی دارد، اظهار کرد: این توانایی به جز ۲۰۰ هزار تن توان حمل غیرکانتینری کشتیرانی دریای خزر است، بنابراین قویاً اعلام می‌کنیم دریا محور شدن تجارت در دریای خزر با امکانات فعلی کاملا اجرایی و در دسترس تجار و تولیدکنندگان است.

وی با یادآوری اینکه در زمینه حمل هیچ نوع کالایی محدودیتی نداریم، افزود: همانطور که پیش از این گفته شد، در صورت تکمیل ظرفیت حمل نیز قادر هستیم با استفاده از اجاره چارتری شناور‌های دیگر به سرعت به ظرفیت حمل خود بیافزاییم تا هیچ نوع کالای صادراتی و وارداتی ایرانی در مبداء و مقصد خود روی زمین باقی نماند.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مذموم دانستن سخنان عده‌ای که تلاش دلسوزان دریایی و بندری کشور در دریای خزر را زیرسوال می‌برند، گفت: باید بپذیریم برای خنثی سازی خباثت دشمنان تحت فشار ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ نیازمند همدلی و همکاری تمامی بخش‌ها از خصوصی و دولتی هستیم.

وی با یادآوری این واقعیت که کشتیرانی دریای خزر آغازگر حمل و نقل کانتینری در منطقه دریای خزر بوده است، تصریح کرد: آمار‌های سازمان بنادر و دریانوردی مبین این واقعیت است که با تلاش‌های صورت گرفته میزان حمل کالا در دریای خزر نسبت به سال قبل شاهد رشد ۱۵۰ درصدی بوده است.

کاپیتان تفتی در پایان اظهارات خود با بیان اینکه برای کشتیرانی دریای خزر هیچ مانعی جهت خدمت رسانی به صاحبان ایرانی کالا وجود ندارد، تاکید کرد: پس از توسعه حمل و نقل کانتینری در دریای خزر هم اکنون برای حل معضل عبور از ولگا در ۶ ماهه دوم سال در حال رایزنی با راه آهن روسیه برای حمل کانتینر‌های ایرانی از طریق بندر ماخاچ کالا به مقاصد صادراتی از طریق ریل به صورت حمل و نقل ترکیبی و بی نیاز شدن از مسیر ولگا هستیم.

https://www.iribnews.ir/00DeDY
خبرهای مرتبط
نوسازی ناوگان کشتیرانی بر اساس سند راهبردی
سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۱ منوط به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا
رشد ۴۱ درصدی تجارت ۹ ماهه ایران با روسیه
رشد ۴۲ درصدی تجارت ایران با کشور‌های همسایه
کشتی سازی، صنعت پردرآمد، اما مهجور در ایران
آغاز به‌کار سامانه استخدام کشتیرانی
تجارت ۲۸.۳ میلیارد دلاری ایران با همسایگان
رفع مشکل توقف کامیون‌ها در مرز مشترک ایران و پاکستان تا جمعه
تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر هند و چین مانعی ندارد
بسته حمایتی سازمان بنادر برای سرمایه‌گذاران
اقتصاد دریا محور یکی از راه‌های تحقق اقتصاد بدون نفت
بازنگری در دستورالعمل پهلوگیری اقیانوس پیما‌ها
آماده‌سازی بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتی‏‌های ۵۰ هزار تنی
افزایش ۷/۵ درصدی تردد در محور‌های برون‌شهری
راه‌اندازی ۶ خط منظم از بنادر شمالی به روسیه و قزاقستان
کشتی پایا در حال حرکت به سوی بندر آستاراخان است
ابتکار کشتیرانی در تامین کانتینر‌های تهویه دار صادرات میوه
ارتقا رضایت مشتریان کشتیرانی با تأمین کانتینر یخچالی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
عضویت در خبرنامه
Google Plus Linkdin Facebook Soroosh Cloob Facenama Twitter
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
هر قدر ظرفیت و قدرت کشتیرانی ایران در دریای خزر ار افزایش بدهیم ! ظرفیت تجارت ایران با اروپا و شمال آسیا نیز افزایش پیدا می کند !! این مسیر ترانزیتی به علت بین المللی بودن و دسترسی دائم در تمام طول سال ! بدون درگیر شدن در مسائل سیاسی ! باعث ایجاد مسیرر حرکتی و دسترسی دائم صادراتی ئ ترانزیتی است که همین باعث گسترش و حرکت رو رشد تجارت است !!!
نظر شما
بازگشت به بالای صفحه
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استان ها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پیوند ها
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • خبرنامه
  • نقشه سایت
  • RSS
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به خبرگزاری صدا و سیما می باشد و استفاده غیر قانونی از آن پیگرد قانونی دارد
طراحی و تولید: "ایران سامانه"