هواپیماهای خودکار میتوانند تقریبا ۶۰ میلیارد دلار در سال در هزینههای شرکتهای هوایی صرفه جویی کنند.
هدف این فناوری استفاده از آن در حرکت هواپیما روی زمین در باندهای فرودگاه [اصطلاحاً تاکسی کردن]، برخاستن هواپیما، فرود و بخشهای مربوط به پارک کردن پروازهای باری است - که خلبانان دارای مجوز این کار را از راه دور در مرکز کنترل انجام میدهند. ادعا شده است که هواپیماهای خودکار میتوانند تقریبا ۶۰ میلیارد دلار در سال [در هزینههای]شرکتهای هواییصرفه جویی کنند.
این شرکت ادعا میکند که قادر است بدون نیاز به هر گونه زیرساخت اضافی، روی باندهای کوچک فرود در مناطق روستایی یا دوردست فرود خودکار انجام دهد. این کار ممکن است در آینده طوری گسترش یابد که در آن مسافران بتوانند با استفاده از هواپیماهایی که از راه دور کنترل میشوند، سفر کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ با استفاده از هواپیمای سسنا ۱۷۲ اسکای هاوک، ب فراز «منطقهای مسکونی» یک آزمون پروازی بدون سرنشین و بدون خلبان انجام داد.
این شرکت در سال ۲۰۱۹ با استفاده از هواپیمای سسنا ۱۷۲ اسکای هاوک، بر فراز «منطقهای مسکونی» یک آزمون پرواز بدون سرنشین و خلبان انجام داد. -
این شرکت یک سال پس از آن یک فرود کاملا خودکار از راه دور را با هواپیمای بزرگتر سسنا ۲۰۸ کاروان که میتواند تا ۱۴ نفر را با خود حمل کند انجام داد. فناوری خودروی خودران و پرواز خودکار طرفداران بسیاری دارد، اما باعث نگرانی نیز شده است. در ماه آوریل (فروردین) امسال ادعا شد که فناوری خودران خودروی تسلا میتواند «به راحتی فریب داده شود» و زمانی که هیچ کسی بر صندلی راننده ننشسته است روشن شود.
سازمان ملی ایمنی حمل و نقل جادهای (NHTSA) همچنین گفته است که به طور رسمی در حال بررسی تسلا و سامانه نیمه خودکار آن است، زیرا [این خودرو]در تشخیص خودروهای اورژانس از جمله آمبولانسها و ماشینهای آتشنشانی موفق نبوده است. در مورد هواپیماها اداره هوانوردی فدرال (FAA) کار نظارت بر [استارتاپ]ریلایبل و شرکتهای مشابه آن را انجام میدهد [که تاکنون]تعدادی هواپیمای بدون سرنشین آزمایشی را تایید کرده است.
رابرت رز، مدیر و یکی از پایهگذاران ریلایبل رباتیکس، آن طور که [تارنمای]«تک کرانچ» از او نقل کرده است، میگوید: «ما در حالی که روی تکمیل سامانه کنترل از راه دور هواپیما در آسمان کار میکنیم از همکاری عمومیـ خصوصی با اداره هوانوردی فدرال (FAA) و ناسا قدردانی میکنیم. ما قصد داریم ایمنی و اطمینان بیسابقهای را برای هواپیماهای تجاری امروزی به همراه بیاوریم.»
او افزود: «همکاری نزدیک با نهادهای دولتی، پشتیبانی قدرتمند از سرمایهگذاران آینده نگر، اشتیاق شدید به [کار در]صنعت حمل و نقل، هدف اصلی ما در توسعه و گسترش دسترسی همگان به حمل و نقل هوایی را تسریع میکند.»