رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به پیام شهروندان لازم است گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ که شامل مهمترین دغدغهها و انتقادهای شهروندان و شیوههای رسیدگی و پاسخگویی است، تهیه و ارائه شود.
وی افزود: به شهردار محترم تهران تذکر میدهم که رسالت این سامانهها برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و چشمان بینای شهر با مدیران است و میبایستی درخواستهای ایشان و انتقادها در اسرع وقت بررسی و پاسخهای دقیق به آنها داده شود. کاهش تخلف، جلب رضایت شهروندان، افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد مهمترین وظیفه این سامانه هاست و لازم است با اصلاح ساختارها، بکارگیری افراد صالح، متخصص و دلسوز زمینههای تحول و نقش آفرینی این سامانهها فراهم شود.
رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اصل هشتم قانون اساسی حق امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم قائل شده است و جامعهای که این اصل در آن رعایت شود هیچگاه به انحراف کشیده نمیشود. مردم حق دارند بر مسئولان نظارت داشته باشند و نظر و پیشنهاد خود را منتقل و با نظارت بر امور به بهترین شیوه ممکن در اجرای آن دخالت کنند
وی گفت: شورای اسلامی شهر میخواهد حق مردم را در شهرداری عینیت ببخشد، فرصت ارتباط باید به طور مساوی و عادلانه در اختیار شهروندان باشد که ما را ارزیابی کنند و ما نیز از انتقاد و پیشنهادهای آنها استفاده کنیم.
صادقی تاکید کرد: همچنین لازم است گزارشی تحلیلی از عملکرد سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شامل مهمترین دغدغهها و انتقادهای شهروندان و شیوههای رسیدگی و پاسخگویی است، تهیه و در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر (کمیته شفافیت و شهر هوشمند) ارائه شود.