معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مدیران مجموعه شرکتهای تابع به سمت خودکفایی حرکت و با شناسایی فرصتهای درآمد زایی، منابع و مصارف خود را مدیریت کنند.
وي گفت: باید رویکرد اقتصادی سود آوری، تفکر غالب محور فعالیتهای هیئت مدیره شرکتهای تابعه سازمان باشد.
آخوندی عملکرد اقتصادی، صرفه جویی، کاهش انجام یک فرآیند برای ارباب رجوع را از شاخصهای طرح ارزیابی مدیران برشمرد و افزود: برآیند اقتصادی و عملکرد شرکتها و سازمان منطقه آزاد کیش در یک تراز نامه نشان داده میشود از این رو باید ضوابط، آئین نامهها و رویکرد اقتصادی خودگردان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وي با بیان اینکه شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش چندین فرصت جدید سرمایه گذاری را شناسایی کرده، افزود: باید نسبت به جذب سرمایه گذاری در قالب "طرحهای مشترک اقتصادی و به صورت BOT، اجارهای و یا حتی صد در صد تامین منابع مالی را از طریق بانکها انجام دهند.
آخوندی با تاکید بر اینکه شرکتها باید نسبت به شناسایی فرصتهای جدید سرمایه گذاری و تامین اعتبار برای اجرای طرحهای خود اقدام کنند؛ تصریح کرد: باید مدیران مجموعه شرکتهای تابعه به سمت خود کفایی حرکت کنند و با شناسایی فرصتهای درآمد زایی، عملکرد اقتصادی داشته باشند تا بتوانند منابع و مصارف خود را مدیریت کنند.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت راه اندازی ایکس ری کامیونی در بندرگاه براي جلوگیری از برخی پدیدههای ناهنجار اجتماعی و انتظامی اشاره کرد و گفت: هر چه سریعتر باید این مهم تعیین تکلیف و پیگیری شود.
پورعلی در خصوص طرح جامع پدافند غیر عامل تاکید بر ضوابط و استانداردهای غیر عامل در محیط بندر و فرودگاه این منطقه داشت و تصریح کرد: همکاران در بندر و فرودگاه گزارشهای کارشناسان غیر عامل و یا گزارشی که پس از پایان طرح پدافند غیر عامل ارسال خواهد شد مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه در بازنگری طرح جامع کیش تا ۱۴۱۰ تفویض خواهد شد موضوع افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی کیش به ۸ مقصد خارجی اشاره شده است، افزود: با تخفیفاتی که در نظر گرفته شده باید به ۵ مقصد پرواز بین المللی تردد داشته باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که ثبت شناورهای جزیره نه بر اساس قوانین و مقررات ثبت سازمان منطقه آزاد ونه سازمان بنادر و دریانوردی انجام نشده است، اظهار داشت: ثبت شناورها طبق قوانین و مقررات منطقه آزاد برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
پورعلی افزود: با پدیدهای روبه رو هستیم با نام شناورهای فاقد هویت و با تلاش مضاعف به دنبال ایجاد فرآیندی هستیم که این شناورهای فاقد هویت دارای هویت شوند.
عزت الله محمدی سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش در این جلسه با قدردانی از رویکرد ویژه سازمان براي بررسی و ارائه راه کارهای موثر برای مرتفع شدن مشکلات پیش روی شرکتهای تابعه، گفت: فرودگاه و بندر دو شاه راه اصلی ورودی جزیره کیش به عنوان زیر ساختهای توسعه و جذب سرمایه گذاران در این منطقه تاثیر بسزایی دارد.
محمدی افزود: در گذشته اقدامات مطلوبی در حوزههای فرودگاه و بندر کیش انجام شده است و با سیستم مدیریت جدید و با ارائه راه کارهای موثر و برنامههای مدون؛ میتوانیم در این دو حوزه، هوشمند سازی خدمات و توجه به زیرساختهای اصلی که عامل توسعه و جذب سرمایه گذاری است در اولویت کار قرار دهیم.
وي خاطر نشان کرد: با ایجاد زیرساختهای لازم به ویژه در حوزههای باند، پایانه مسافری، سوخت گیری فرودگاه و سایر پروژههایی که جزو اولویتها است اقدام کنیم.
سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش گفت: با همگرایی و تعامل سازمانی، ارگانی و شرکتهای تابعه میتوانیم در کنار هم براي توسعه و آبادانی کیش گامهای مهم و موثری را برداریم.