معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ از سقوط سواری ساندرو از بالای پل نیکنام به داخل خط ویژه بزرگراه امام علی (ع) و برخورد با یک دستگاه سواری پژو خبر داد.
وی گفت: این خودرو که در مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام (ع) محدوده بالای پل نیکنام در حال حرکت بوده پس از آنکه کنترل وسیله نقلیه از دست وی خارج میگردد با نردههای محافظ کناری بشدت برخورد کرده و آنها را از جای میکند.
این مقام انتظامی افزود: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی منطقه ۲۵ پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند.
وی ادامه داد: پس از این برخورد شدید این خودرو به همراه راننده اش از روی پل نیکنام به پایین بزرگراه سقوط کرده و به داخل خط ویژه بزرگراه افتاده و با یکدستگاه پژو نیز برخورد مینماید.
سرهنگ بهرام آبادی افزود: مسافران و عابران و خودروهای عبوری خیلی خوش شانس بودند که این سقوط آزاد اول صبح بر روی آنها و خودروهای در حال حرکت فرو نیافتاد و اگر اتوبوس بی آر تی در آن لحظه و در این مسیر در حال حرکت بود معلوم نبود چه حادثه تلخی را شاهد بودیم که به لطف خدا اینگونه نشد و اتفاقی برای کسی روی نداد.
وی بیان داشت: حال راننده خوب است و با حضور تیمهای اورژانس در محل حادثه مداوا گردید و یک نفر نیز این تصادف مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ اشاره کرد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت نکات ایمنی توسط کلیه کاربران ترافیک شاهد وقوع چنین حوادث در سطح معابر شهر تهران نباشیم.
وی از رانندگان خواست هیچ گاه با خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی ننمایند و قبل از حرکت حتما سیستمهای خودرویی خود را بررسی و از سالم بودن لاستیکها و
سیستم ترمز و تمام مواردی که به بحث ایمنی تردد و نقص فنی مربوط میشود اطمینان حاصل کرده و و سپس حرکت نمایند.
فوت راننده موتورسوار در دورگرد آوینی
سرکلانتر پلیس بزرگراههای پلیس راهور تهران بزرگ گفت:تصادف شدید موتورسیکلت با گاردریلهای بزرگراه امام علی (ع) یک فوتی بر جای گذاشت.
سرهنگ حمید حمیدی از برخورد شدید موتورسیکلت با گاردریلهای بزرگراه بزرگراه امام علی (ع) به علت توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه خبر داد.
وی افزود:وقوع یک فقره تصادف شدید موتورسیکلت با گاردریلهای شمال به جنوب امام علی دور گرد آوینی به شمال، به پلیس ۱۱۰ اعلام که گزارش اولیه حکایت از این داشت که: راننده موتورسیکلت به علت توانایی نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه با گاردریلهای میانی این بزرگراه به شدت برخورد مینماید.
وی افزود: راننده این موتورسیکلت نیز پس از این واژگونی به میان فضای سبز محدوده پرتاب میشود.
حمیدی گفت: با حضور رییس و تیم کارشناسی منطقه ۲۵ پلیس راهور در محل حادثه ضمن کنترل بار ترافیکی محل و ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار، موتورسیکلت وی به کنار راه منتقل گردید و خودروهایی که مدتی بود پشت این تصادف مشغول تماشای این تصادف بودند به مسیر خود ادامه دادند و عوامل کارشناس نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه اقدام نمودند.
سرهنگ حمیدی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه راکننده موتورسیکلت به دلیل شدت جراحات وارده و علیرغم تلاش مستمر و احیا مصدوم توسط تیمهای اورژانس در محل حادثه فوت مینماید.
وی از رانندگان خواست حین حرکت تمام حواس خود را به رانندگی معطوف دارند و از انجام هرگونه اقدام و حرکتی که حواس راننده را پرت کند جدا خودداری نمایند تا در مواقع لازم بتوانند عکس العمل مناسب از خود نشان دهند.
خستگی و خواب آلودگی یکی از مهمترین علل وقوع تصادفات
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خستگی و خواب آلودگی یکی از مهمترین علل وقوع تصادفات به شمار میرود.
سرهنگ علی همه خانی افزود: از جمله کارهایی که رانندگان نباید حین رانندگی آنرا انجام دهند خوابیدن است. درست است، این جملهای بسیار ساده و فرمولی است که همه ما آنرا میدانیم و هر شخصی با شنیدن این نصیحت، آنرا تصدیق میکند. پس چرا وقتی خواب چشمانمان را فرا میگیرد باز هم اصرار بر حرکت و ادامه دادن و درست کردن شرایط تصادف را داریم؟
وی ادامه داد: شاید این جمله را بسیار از زبان کارشناسان تصادفات شنیده باشید که علت تصادف را خستگی و خواب آلودگی راننده عنوان کرده اند چرا که این موضوع دقیقا ارتباط مستقیمی با لحظه به خواب رفتن شما در رانندگی دارد و دقیقا سهم تقصیر در تصادفات از آن کسی میشود که خواب چشمانش را سنگین کرده باشد.
وی گفت: چرا وقتی میدانیم خسته و خواب آلوده ایم باز هم پشت فرمان نشسته و رانندگی میکنیم و با خستگی و خواب آلودگی دهها کیلومتر رانندگی کرده غافل از اینکه بدانیم چه برما گذشته و چه خطراتی از کنارمان عبور کرده است.
همه خانی افزود: رانندگان عزیز به این نکته مهم توجه داشته باشند که درصد زنده ماندن راننده و سرنشینان خودرویی که شما مسئولیت حفظ جان آنان را بر عهده گرفته اید، بعد از خوابیدن شما در حین رانندگی، دقیقا به شانس شما و شدت تصادف، واژگونی و سرعت دیگر وسایط نقلیه مقابل شما بستگی دارد و این یک واقعیت است.
سرهنگ همه خانی ادامه داد: کافی است در حین رانندگی لحظاتی چشمانمان روی هم برود و به خواب فرو رویم و چند صدم ثانیه از پدال و فرمان و ترمز و آیینه و خودروهای عبوری و مسافران و عابرین و پرتگاه و ... دست بکشیم آنگاه دیگر فرصتی برای جبران این چند دهم ثانیه نخواهیم داشت.
وی به یک مثال هم اشاره کرد و گفت: تا بحال برایتان پیش آمده لیوانی در دست داشته باشید، ولی خواب چشمانتان را در بر بگیرد و با صدای شکسته شد و یا افتادن لیوان به خود بیایید حال بیاییم این حالت را در خودرو و در لحظه رانندگی در نظر بگیریم وقتی با سماجت در حالی که چشمانمان سنگین است رانندگی میکنیم و ناگاه به خواب فرو میرویم درصد زنده ماندن بعد از خواب در رانندگی دقیقا همان ساعاتی است که شما استراحت نکرده اید.
وی به رانندگان توصیه کرد: حال قبل از حرکت حتما استراحت کافی داشته باشید و چنانچه در حین رانندگی خواب چشمانتان را در بر گرفت به یک محل ایمن رفته پس از توقف کامل استراحت نمایید و به همراهانتان، بگویید: تا رفع خستگی و برطرف شدن خواب آلودگی " شما را بیدار نکنند "
همه خانی گفت: میزان استراحت بعد از ۲ ساعت و یا ۱۶۰ کیلومتر رانندگی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه میباشد، این فرصت را از دست ندهید.