دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در پی توسعه کیفی
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: این دانشگاه برنامه ای برای توسعه کمی در شهرستانهای استان ندارد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، بهشتی اصل در جلسه شورای آموزش عالی این شهرستان تاکید کرد: با وجود درخواست تعدادی از شهرستان های استان از جمله بناب، شبستر و مرند برای ایجاد آموزشکده فنی و حرفه ای، به دنبال کیفی سازی آموزش در سطح استان هستیم و برنامه ای برای گسترش کمی این دانشگاه نداریم.
وی ساختمان و فضای فعلی آموزشکده میانه را چالشی در مسیر جذب دانشجو عنوان کرد و افزود: ایجاد ساختمان های جدید آموزشی، رفاهی و آزمایشگاهی و کارگاهی برای شهرستان میانه یکی از نیازها و خواسته های این دانشگاه است و تاکنون مورد نیاز تامین شده و مراحل اخذ سند مالکیتی را طی می کند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با ابراز تاسف از اینکه نظام آموزش عالی شهرستان در شان میانه نیست، گفت: در طول سال های متمادی، جایگاه آموزش عالی میانه دچار افت و خیزهای بسیار شده که این امر برنامه ریزی در این رابطه را دچار تزلزل کرده است.
مهدی اسماعیلی عقب ماندگی سیستم آموزش عالی میانه به ویژه آموزشکده فنی و حرفه ای را ناشی از کم توجهی مسئولین دولتی و استانی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آینده کشور در گرو آموزش فنی و حرفه ای بوده و رویکرد آینده کشور به سمت آموزش فنی و حرفه ای است، ادامه داد: یک دانش آموز پس از فارغ التحصیلی باید حداقل به یک رشته فنی مسلط بوده و یک کارآفرین باشد این درحالیست که نظام آموزشی کشور این مهم را نتوانسته به هدف برساند و ما در زمینه آموزش و پرورش دچار عقب ماندگی هستیم.
اسماعیلی گفت: توزیع نامتوازن و به دور از عدالت سرانه های آموزشی استان ها و شهرهای کشور باعث شده تا خدمات و امکانات آموزشی در بین آنها اختلاف فاحشی داشته باشد در حالی که عدالت آموزشی ایجاب میکند تفاوتی میان آموزش در تهران و یک استان جنوب کشور وجود نداشته باشد.
دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز از وضعیت دانشکده فنی - مهندسی میانه ابراز نارضایتی کرد و گفت: پس از گذشت 10 سال از آغاز فعالیت این دانشکده، هنوز هم زیرمجموعه دانشگاه تبریز است و با وجود پتانسیل های بالای شهرستان فقط دو رشته دارد.
سید مرتضی حسینی افزود: کم لطفی های دانشگاه تبریز سبب مهاجرت دانشجویان به شهرهای دیگر و تحمیل مشکلات متعدد خطرات جاده ای به محصلان و خانواده های آنان شده است.