مدیر روابط عمومی سازمان صمت خوزستان گفت: سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی شکایتها و تخلفات صنفیِ شهروندان را دریافت و به آنها رسیدگی میکند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، امید بهرامی افزود: سامانه ۱۲۴ این سازمان دارای چندین متصدی و مسئول پاسخگویی به شکایات شهروندان در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، خودداری از درج قیمت کالاها و... است.
وی با بیان اینکه ساعت کاری افراد پاسخگو سامانه ۱۲۴ از ساعت ۸ الی ۱۴ و ۱۴ تا ۲۰ زمان بندی شده است، اظهار داشت: مابقی تماسهایی که بعد از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح روز بعد انجام میشوند، از طریق اپراتور و تلفن گویا دریافت و در ستاد خبری یادداشت میشوند.
بهرامی با بیان اینکه رسیدگی به آنها در اسرع وقت در بخش "رسیدگی به شکایات و بازرسی" صورت میگیرد، تصریح کرد: بازرسان و ناظران بر بازار و مبارزه با تخلفات، براساس نشانی ثبت شده در فروشگاه موردنظر به عنوان مشتری حضور پیدا میکنند و با خرید اقلامی که اعلام گرانفروشی آنها اعلام شده، وضعیت فروش و تخلفات مورد بررسی قرار میگیرند و هنگام پرداخت پول، با ارائه کارت بازرسی از فروشنده درخواست فاکتورهای خرید صورت میگیرد.
مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان داشت: در صورتیکه فروشنده در این زمینه تخلف کرده باشد، جریمه شده، سپس پرونده برای فرد متخلف تشکیل و فاکتورها نیز ضمیمه پرونده میشوند.
بیشتر بخوانید: برخورد با گرانفروشی شکر در بازار
به گفته وی؛ اقدامات انجام شده در سامانه خبری ثبت میشوند و البته اگر فروشنده تخلف نکرده باشد، در سامانه ثبت شده و مردم میتوانند در جریان آخرین اقدامات و پیگیریها قرار گیرند.