شرکتهای هواپیمایی آمریکا از افزایش نافرمانی مسافران در حین پرواز شکایت دارند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شرکت دلتا ایرلاینز میگوید ۱۶۰۰ نفر را به علت بدرفتاری از ادامه سفر منع کرده است. این شرکت هواپیمایی همچنین از دیگر شرکتها میخواهد فهرست افرادی را که اجازه سفر به آنها داده نشده است با دیگران به اشتراک بگذارند.
این گلایهای است که در بین مهمانداران هواپیما در حال افزایش است. اداره هوانوردی فدرال از شرکتهای هواپیمایی خواسته است طرحی تازه را برای محافظت از مسافران در هنگام پرواز ارائه کنند.
به گزارش خبرنگار سی ان ان، در این صحنه مشاهده میکنیم که ظاهرا وضعیت قسمت مسافران هواپیما از کنترل خارج شده است این تصویر مربوط به پرواز ماه سپتامبر شرکت جت بلو است و زمانی رخ داد که دو نفر از مسافران حاضر در هواپیما حاضر نشدند ماسک بزنند.
این موضوعی است که برای تدی اندوروز میهماندار هواپیما، این روزها خیلی تکراری شده است. او اکنون انتظار مواجه شدن با مسافرانی را دارد که در حین پرواز مشکل ایجاد میکنند.
او از درگیری لفظی با یکی از مسافران میگوید اینکه مسافر میگوید شما نمیتوانید مرا کنترل کنید. اینجا کشوری آزاد است.
اداره هوانوردی فدرال میگوید موارد این حوادث همچنان بالاست، اما روند آن از زمانی که این اداره سیاست تحمل صفر را به اجرا گذاشت کمتر شده است.
حاضران در جلسه استماع کنگره به این نکتهها اشاره کردند: این موارد هنوز زیاد است. سوء رفتار نباید تحمل شوند.
خدمه پرواز از ۱۰۱ حادثه در هفته گذشته خبر میدهند که به این ترتیب موارد این حوادث را از ابتدای امسال تا کنون به ۴ هزار و ۳۸۵ میرساند. بیش از ۷۰ درصد این درگیریها بر سر الزام ماسک زدن در داخل هواپیماست.
سارا نلسون از انجمن مهمانداران میگوید سیاست تحمل صفر اداره هوانوردی فدرال باید دائمی شود. زیرا مسافران زیادی به حال خود رها میشوند و هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نمیگیرند.
او میگوید: باید علیه این افراد اعلام جرم شود، زیرا در غیر این صورت ما این پیام را به این افراد میدهیم که در صورت انجام دادن این رفتارها به حال خود رها میشوند.