کسب و کار پیک موتوریهای غذا بر ظرف یکسال اخیر به علت بحران کرونا در کشورهای جنوب شرق آسیا رونق چشمگیری یافته است.
به گزارش اسماعیل پورحاجی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کوالالامپور؛ بر اساس نتایج یک نظر سنجی رسمی در ده کشور جنوب شرقی آسیا، سفارش غذای آنلاین از آغاز محدودیتهای کرونایی بویژه در یکسال اخیر با مشارکت فعال پیک موتوریها نسبت به دوسال قبل از همه گیری بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.
پیک موتوریهایی که در ادامه محدودیتها و تعطیلی رستورانها با تلاشی دوچندان، صاحبان این صنف را از ورشکستگی حتمی نجات داده اند.
بازار کاری ساده و پر رونق برای جوانانی قانع که با استفاده از نرم افزارهای جدید، روی گوشیهای همراه، هم وسعت یافته و هم با تحویل به موقع غذا و کسب رضایت بیشتر مشتری زمینه ساز افزایش درخواست غذاهای آنلاین و تبدیل آن به یک عادت عمومی شده اند.
تغییر ذائقه برای سفارش غذای اینترنتی با توجه به محاسن آن به اعتقاد کارشناسان در دوران پسا کرونا نیز ادامه خواهد داشت.
حجم بالای خریدهای اینترنتی که بر اساس برآورد یک موسسه بین المللی تا سال ۲۰۲۵ میلادی با رشدی سه برابری، ارزش تراکنشهای مالی را در منطقه جنوب شرق آسیا به بیش از ۲۸ میلیارد دلار افزایش میدهد.