رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی درباره «آموزش مجازی یا آموزش حضوری» گفت: راهبرد وزارت آموزش وپرورش بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت دانشآموزان است.
وی افزود: آغاز مهر با آموزشهای مجازی شروع خواهد شد و بهتدریج باتوجه به وضعیت هر مدرسه، منطقه شهرستان و استان آموزشهای حضوری نیز در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی تصریح کرد: رویکرد اصلی آموزشوپرورش حفظ سلامت دانشآموزان است و به مناطق و مدارس در خصوص نحوه ارائه آموزشها تفویض اختیار شده است.
وی با بیان اینکه کرونا یک وضعیت ناخواسته در نظام تعلیموتربیت ایجاد کرد اظهار کرد: واکنش نظام تعلیموتربیت و معلمان به شرایط کرونا بسیار سریع و خلاقانه بود و معلمان با جهاد آموزشی در این شرایط آموزشها را ادامه دادند.
حسینی افزود: آموزشوپرورش با این اعتقاد که آموزش با حفظ سلامت حق مسلم دانشآموزان است در دوران کرونا برای تداوم آموزش اطلس یادگیری با روشهای مختلف آموزش تدوین کرد.
وی تصریح کرد: آموزشهای انفرادی، ارسال درسنامه، مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد از جمله روشهای آموزشی در دوران کرونا بود.
آقای حسینی با بیان اینکه در سال جاری در کنار روشهای آموزشی سال گذشته آموزشهای حضوری هم در دستور کار قرار دارد گفت: یکی از اصول کاری استفاده از تجارب زیسته دوران کرونا در ۱۸ ماه گذشته است و در دوران پسا کرونا نیز از این دستاوردها استفاده خواهد شد.
وی یکی از آسیبهای در خانه ماندن دانش آموزان را آسیبهای جسمی دانست و افزود: تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی در دوران کرونا بیشترین آسیب را دید و موجب بروز مشکلات جسمانی متعددی برای دانش آموزان شد.
حسینی گفت: امسال و در کنار بازگشایی تدریجی مدارس فعالیتهای ورزشی دانشآموزان با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی افزود: در حوزه آموزشوپرورش استثنایی جشنواره نشاط با ۳۰ فعالیت ورزشی نشاطآور و با حضور خانوادهها اجرا خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان آموزشوپرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است، گفت: از زمان تأسیس تاکنون پوشش تحصیلی دانشآموزان استثنایی ۱۸ برابر شده است.
وی افزود: ۱۵۲ هزار دانشآموز استثنایی در ۱۷۴۳ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در هفت گروه در حال تحصیل هستند و علاوه بر خدمات آموزشی خدمات توانبخشی نیز دریافت میکنند.