۱۲۳، سامانه تلفنی اورژانس اجتماعی خراسان رضوی
کودکآزاری، رتبه نخست تماس مردمی با ۱۲۳ خراسان رضوی
کودکآزاری، موضوع بیشترین تماس با ۱۲۳ خراسان رضوی است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پس از کودک آزاری ،اختلافات خانوادگی و همسرآزاری به ترتیب بیشترین موضوع تماسهای شهروندان خراسانی با سامانه تلفنی اورژانس اجتماعی استان از ابتدای امسال تا کنون است
مسعود فیروزی افزود: ۱۱هزار و ۵۳۵تماس از ابتدای امسال تاکنون با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گرفته شده است که گزارش کودک آزاری با هزار و ۸۶۶مورد در صدر و دارای رتبه نخست تماسهای مردمی است.
وی گفت: همچنین اختلافات خانوادگی با هزار و ۴۷۰تماس و همسرآزاری با ۹۶۱ تماس رتبههای دوم و سوم بیشترین تماسها با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی را داشته اند.
وی افزود: فعالیت مجموعه اورژانس اجتماعی از سال۱۳۷۸ در این استان آغاز شده است و در حال حاضر تمامی ۲۰شهرستان استان که دارای پایگاه اورژانس اجتماعی هستند دارای خدمات خوابگاهی و امکان نگهداری فرد آسیبدیده حداقل برای ۲۴ساعت هستند.
"اورژانس اجتماعی" با شماره تماس۱۲۳ یکی از همین برنامهها و راهکارهاست که حاصل سالهای متمادی فعالیت سازمان بهزیستی بوده و راهی برای رسیدن به فریاد بیصدای آسیبدیدگان اجتماعی و خشونتدیدگان است.
اورژانس اجتماعی، تلفیقی از مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی است که به دو شیوه اعزام گروه سیار با عنوان "خدمات اجتماعی سیار" و یا ارائه خدمات در پایگاه اورژانس اجتماعی با عنوان "پایگاه خدمات اجتماعی" بنابر ضرورت و تشخیص مددکار خدمترسانی میکند.
انجام مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و به نوعی پیشگیری از وقوع جرم یا فوت، مهمترین هدف و روند کار در برنامه اورژانس اجتماعی بهزیستی است.