به ۹۷ مورد تخلف شرکتها و ناوگانهای عمومی حمل و نقل استان اردبیل در ۵ ماه گذشته رسیدگی شده است.
حاجی زاده با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته به تخلفات مطرح شده در حوزههای ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی شده است، افزود: از این میزان رای ۸۶ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۱ رای متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.
وی عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوسها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیونها عنوان کرد.
دبیر کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل افزود: خدمات شرکتهای متخلف کالا و مسافر از ۱ تا ۳ ماه قطع میشود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید.
حاجی زاده گفت: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار میتوانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل اطلاع دهند.
وی خاطر نشان کرد: براساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل ونقل جادهای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکتها و موسسات ترابری جادهای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و با توجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام میشود.