سخنگوی سازمان سنجش: داوطلبان در صورت سوال یا درخواستی از سازمان سنجش میتوانند از طریق درخواست الکترونیکی این سازمان، پرسش خود را مطرح کنند.
وی با تاکید بر اینکه ما در سازمان سنجش دو روش برای ثبت درخواست داوطلبان داریم، افزود: داوطلبان میتوانند با ورود به صفحه نخست سایت سازمان سنجش و کلیک روی قسمت سیستم پاسخگویی درخواست یا سوالشان را ثبت و در مدت ۲۴ ساعت منتظر دریافت پاسخ باشند.
زرین آمیزی ادامه داد: بسته به نوع آزمونی که مورد اعتراض داوطلب است و مرحله آزمونی که خواستار بررسی مجدد آن است، قسمت دیگری برای ثبت درخواستهای داوطلبان به نشانی darkhast.sanjesh.org وجود دارد که اگر لازم باشد داوطلب مستنداتی برای اثبات ادله خود ارائه کند مبنی بر اینکه خواستار بررسی مجدد چه چیزی است میتواند از طریق این آدرس مستنداتش را ثبت کند و بعد از آن به شماره موبایل او کد رهگیری پیامک میشود که بر اساس آن میتواند از طریق rahgiri.sanjesh.org مراحل انجام درخواستش را کنترل کند.
سخنگوی سازمان سنجش گفت: کارشناس الکترونیکی سازمان به صورت شبانه روزی در حال پاسخ به این سوالات هستند و داوطلبان میتوانند در کمترین زمان ممکن به پاسخ برسند.
خانم زرین آمیزی در پاسخ به این سوال که حداکثر زمان پاسخگویی چقدر است؟ گفت: بستگی به نوع درخواست از زمان ثبت اگر سوال عادی باشد کمتر از ۲۴ ساعت میتواند جواب بگیرد، اما اگر نیاز باشد درخواست داوطلب در کمیسیونهای خاصی بررسی شود بسته به زمان آن کمیسیون بررسی میشود. تاکنون تمام پاسخهای به سوالات اولیه آزمون سراسری به جز آن درخواستهای موارد خاص که نیاز به بررسی مجدد پاسخ نامه دارد پاسخ همه سوالات ارسال شده است.
وی در پاسخ به این سوال که اگر داوطلبی با گرفتن شماره رهگیری بازهم نتوانست پاسخش را دریافت کند از چه طریقی میتواند پیگیری کند گفت: شماره دبیرخانه سازمان سنجش ۳-۸۸۹۲۳۹۵۰ و تلفن گویای ۴۲۱۶۳ برای راهنمایی داوطلبان در ساعات اداری پاسخگو و راهنمای داوطلبان است.
سازمان سنجش از آغاز کرونا تاکید دارد داوطلبان سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور را جایگزینی مطمئن برای مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی قرار دهند و از مراجعه حضوری جدا اجتناب کنند.